تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد اقتصادی سال 95 اعلام شد

کد خبر: ۵۴۰۶۹۸

۴۱۵  بازدید

رشد اقتصادی سال ۱۳۹۵ با احتساب نفت ۸.۳ و بدون نفت ۶.۳ درصد بوده است.

خبرآنلاین: رشد اقتصادی سال ۱۳۹۵ با احتساب نفت ۸.۳ و بدون نفت ۶.۳ درصد بوده است.

به گزارش مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلي به قيمت ثابت سال 1376 در سال 1395 به رقم 673094 ميليارد ريال با نفت و 641375 ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است، در حالي كه رقم مذكور در سال قبل با نفت 621237 ميليارد ريال و بدون نفت 603494 ميليارد ريال بوده كه نشان از رشد 8.3 درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و 6.3 درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در سال 1395 دارد.

محصول ناخالص داخلي به قيمت ثابت سال 1376 در سال 1395 به رقم 673094 ميليارد ريال با نفت و 641375 ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است، در حالي كه رقم مذكور در سال قبل با نفت 621237 ميليارد ريال و بدون نفت 603494 ميليارد ريال بوده كه نشان از رشد 8.3 درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و 6.3 درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در سال 1395 دارد.

نتايج مذكور حاكي از آن است كه در سال جاري رشته فعاليت­ هاي گروه كشاورزي 5 ، گروه صنعت (شامل: معدن، صنعت، انرژي و ساختمان) 11.3و گروه خدمات 7.1 درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته است. لازم به ذكر است رشد گروه صنعت عمدتاً ناشي از افزايش صادرات نفت خام و گاز طبيعي بوده است.

محاسبات فصلي در مركز آمار ايران در قالب 15 بخش اصلي متشكل از 42 رشته فعاليت انجام می­شود كه بر اين اساس گروه كشاورزي شامل زير بخش­هاي زراعت و باغداري، دامداري، جنگل­داري و ماهيگيري، گروه صنعت شامل زير بخش هاي استخراج نفت خام و گاز طبيعي، استخراج ساير معادن، صنعت، تأمين آب، برق و گاز طبيعي و ساختمان می­باشد و گروه خدمات شامل زير بخش­هاي عمده­فروشي و خرده فروشي، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه گري هاي مالي، مستغلات، امور عمومي، آموزش، بهداشت و مددكاري و ساير خدمات است.

لازم به ذكر است اطلاعات تفصيلي در زمينه حساب هاي ملي سال 1395 ، از طريق درگاه ملي آمار در قسمت داده ها و اطلاعات آماري/حساب هاي ملي/جدول ها و سري زماني/ حساب هاي ملي فصلي، قابل دسترسي می­باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد اقتصادی سال 95 اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..