تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




3000 هکتار از اراضی میامی زیر کشت آفتابگردان رفت‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میامی، علی‌اصغر محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: آفتابگردان یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان میامی به شمار می‌رود و اکنون بیش از 3 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را مزارع آفتابگردان تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مزارع آفتابگردان ظرفیت مطلوبی را برای تولیدات روغنی ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مزارع آفتابگردان در میامی به دو صورت دیمی و آبی پرورش داده می‌شوند که به‌طور متوسط 300 الی 500 کیلوگرم در هر هکتار از مزارع آفتابگردان این شهرستان با شرایط دیمی پرورش داده می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از برداشت محصولات مزارع آفتابگردان در پایان شهریورماه خبر داد و گفت: اجرای عملیات برداشت محصول از مزارع آفتابگردان تا آبان ماه طول می‌کشد و برای بهره‌وری از این محصولات و تولید مواد موردنیاز از آن به استان‌های شمالی کشور فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان میامی و موقعیت جغرافیایی آن در استان سمنان تأکید کرد: کاشت آفتابگردان در شهرستان‌های شرقی استان سمنان به‌خوبی پاسخ می‌دهد و شهرستان میامی در این عرصه بهترین ظرفیت را برای کاشت گل‌های آفتابگردان در استان سمنان دارد.

محمدی تصریح کرد: با توجه و توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان برای پرورش گل‌های آفتابگردان می‌توان با افزایش تولید آفتابگردان این محصول را به کشورهای خارجی نیز صادر کرد.

وی از اجرای طرح انتخاب مشارکتی «پی.وی.اس» آفتابگردان در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح 2.1 هکتار از اراضی میامی را سامان‌دهی می‌کند و بستر مناسبی را برای صادرات محصولات آفتابگردان به سایر کشورها ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی یادآور شد: این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد و در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مطلوب بخش کشاورزی در این شهرستان به درجات عالی از اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در میامی می‌رسیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «3000 هکتار از اراضی میامی زیر کشت آفتابگردان رفت‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..