تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور نیازی به سند ملی ۲۰۳۰ نداشت/ قبول این سند خلاف سیاستهای نظام و تخلفی آشکار است

ساعت: 16:27 منتشر شده در مورخ: 1396/03/08 شناسه خبر: 1116411

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان گفت: قبول سند ملی 2030 خلاف قانون برنام ششم و خلاف مصوبات و سیاستهای نظام و قانون شکنی و تخلفی اشکار است که جز خسران رهاوردی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کبری خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: در سپتامبر 2015 یعنی در شهریور سال 94 در نیویورک در رابطه با اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار 2030 که 17 هدف اصلی و آرمانی و 169 هدف فرعی دارد جهت اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه برای سطح جهان در سازمان ملل ارائه شد.

وی با بیان اینکه رووسای جمهور کشورها نیزدر نیویورک حضور داشتند، افزود: این سند مشترکی است بین روسای جمهور یا سران کشورها، سازمانهای مردم نهاد و آژانس‌های سازمان ملل یعنی تعهد مشترکی بین این سه گروه است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان با بیان اینکه حدود حق شرط به تعهدات را معاهده وین تعریف می‌کند، ابراز کرد: بر اساس معاهده وین حق شرط مغایر روح کنوانسیون پذیرفته نیست ولی معاهده مستقر می شود البته اگر معاهده ای الزام اور باشد ووقتی به صورت اجماعی تعهدی را پذیرفته می‌شود الزام‌آور بوده و نیازی به امضا هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه در اجماع یک نفر هم مخالفت نمی‌کند و امضایی نیز گرفته نمی‌شود، و این اجماع در نیویورک وجود داشته خاطرنشان کرد: این سند در محتوا بیش از 17 بار کلمه سران کشورها متعهد می‌شوند را دارا است و بیش از 150 بار نیز کلمه تضمین می‌کنند، گنجانده شده است.

خزعلی بیان کرد: در صفحه 17 بند 18 می‌گوید که دستور کار جدید رهبران جهان هیچ گاه به اقدام و تلاشهای مشترکی به این گستردگی متعهد نشده بودند، یعنی پس تعهدی وجود دارد و تلاشها و تعهدات نیز خیلی وسیع است.

وی گفت: در صفحه 20 بند 26 آمده: متعهد می‌شویم دسترسی جهانی به خدمات بهداشتی با هدف تنظیم خانواده را تضمین بکنیم، در صفحه 27 بند 46 گفته ما حمایت خود را از حضور بلندمدت نظام توسعه ملل متحد اعلام می‌کنیم، یعنی در کشورهای خودمان این سلطه را می‌پذیریم.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان خاطرنشان کرد: در صفحه 27 بند 47 آمده مسئولیت پیگیری از حاصل اجرای اهداف اصلی و فرعی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی این سند تحت نظارت سارمان ملل ی پذیرفته شده است، یعنی دولتها این را پذیرفته‌اند و باید در 15 سال آینده نیز این سند را به عنوان سند اصلی در راس کار قرار دهند و به منظور حمایت از شفافیت بررسی‌ها و نظارتها پیگیری نظام‌مند اجرای این سند تحت نظر مجمع عمومی را قبول کردند.

وی اظهار داشت: در صفخه 29 بند 57 دولتها تعهد به ارائه اطلاعات و ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ملی و بین‌المللی داده‌اند و حتی گردآوری و ارائه اطلاعاتی در برخی از کشورهایی که فاقد پایگاه اطلاعاتی هستند یعنی در هر منطقه‌ای که کشورها پایگاه اطلاعاتی ندارند کمک شود تا اطلاعات شان کسب و به سازمان ملل ارائه شود.

خزعلی افزود: همانطور که می‌دانیم سازمان ملل و آژانس‌های زیرمجموعه آن طبق سندی که اوباما از سال 90 بر روی سایت منتشر کرد تحت امر سازمان سیا و پنتاگون کار می‌کنند و مسئولیت‌ها و برنامه‌هایشان از آنجا ابلاغ می‌شود بنابراین گرچه یونسکو یک مرکز علمی است و سازمانهای منطقه‌ای می‌توانند نیروهای بسیار مستقل و علمی باشند اما تحت امر سازمان سیا و پنتاگون بودن را آمریکا اعلام می‌کند و تاکید دارد که اینها دکترین امنیت ما است و دفاع نظامی و غیرنظامی آمریکا را در کشورها جهت می‌دهند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیریها از سازمان سیا و پنتاگون است، عنوان کرد: ممکن است برخی از دوستان که در بعضی از این سازمانهای منطقه‌ای مشغول خدمت هستند انسانهای بسیار خالص و مستقلی باشند اما اصولی که از سیا و پنتاگون اعلام می‌شود باید رعایت شود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان خاطرنشان کرد: در رابطه با ایران نیز باید گفت که تصویب نامه هیئت وزیران در تاریخ 25/6/95 به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است، در این مصوبه آمده که در جلسه 21/6/95 هماهنگی و ارائه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات آموزش 2030 همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار راتحقق بخشند، یعنی اهداف توسعه پایدار 17 بند بود که بند چهار مربوط به آموش است و دو بار کلمه تعهد در ابلاغیه دولت امده است این تعهد را برای بند چهار و کل اهداف توسعه پایدار ذکر کرده است.

وی یادآور شد: برای این کار کارگروه ملی 2030 با حضور 20 نفر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی یعنی معاونینی وزاری علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، کشور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از جانب وزیر دادگستری، معاون صدا و سیما، رئیس بهزیستی، رئیس دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده است.

خزعلی با بیان اینکه 30 کارگروه تخصصی نیز با مدیریت دفتر یونسکو در ایران بدون اطلاع رسانی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی سند 2030 را تهیه کرده‌اند، گفت: در تاریخ اذر ماه 95 از سند رونمایی کردند که در این تاریخ بود که شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های آن از موضوع مطلع شدند.

وی با اشاره به اینکه ما مطلع شدیم این سند دارای نسخه‌های پشتیبانی است که در چند بخش کار خود را ادامه می‌دهد، ابراز کرد: در بخش نخست اهداف و آرمانها آمده است و در بخش بعد نیز 169 هدف خرد و برنامه جزئی وجود دارد و بعد شاخصها و شیوه‌های نظارتی وجود دارند که هر کدام سندهای خاص خودشان را دارند.

خزعلی با تاکید بر اینکه مراکزی در سازمان ملل وجود دارند که به اجرای سندها نظارت دارند بیان کرد: این کاملا منطقی است که وقتی با هدف تغییر جهان و نسل آینده با نگرش خاص خود برنامه ریزی کرده اند صحیح نیست که سندی را به حال خود رها کنند و هر کشوی هر کاری خواست بکند.

وی اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود سند 2030 الزام‌آور نیست با هدف و روح سند 2030 نیز مغایرت دارد چرا که بر اساس این سند تعهدی گرفته می‌شود تا کل جهان را مطابق برنامه و هدف خودشان تغییر دهند حال چطور امکان دارد که بگویند هر کسی هر کاری دلش خواست بکند و با حق شرط به روشهای ملی خود ادامه دهند و هیچ تابعیتی از الگوی جهانی سازی نداشته باشند.

  نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان تصریح کرد: با این تعهداتی که در سند 2030 وجود دارد می‌خواهند تغییر کل جهان با اهداف و برنامه‌های سازمان ملل دنبال می‌شود و با این تعهدات سعی می‌کنند فرهنگ‌ها را هماهنگ و یکسو کنند.

وی با بیان اینکه بعد از فاش شدن برخی بندهای سند ملی 2030 عده‌ای اسم این سند را عوض کرده و می‌گویند این یک بیانیه است، خاطرنشان کرد: وقتی تکرار کلمه تعهد می‌کنیم سخن گفتن این چنینی معنایی ندارد، از طرفی وقتی وارد چنین معاهده‌ای می‌شدند باید حق شرط‌ها تعیین و ریز وموردی و مصداقی باشد تا پذیرفته شود و مشخص می‌کردند که کدام بندها برای ما قابل قبول و برای کدام بندها حق تحفظ داریم.

خزعلی با بیان اینکه حق تحفظ ما به صورت کلی آمده است، افزود: جمله‌ای به صورت چندپهلو است و قابلیت برداشت سلیقه‌ای وجود دارد اثر لازم را ندارد یعنی گفته شده هر جا که مغایر با ارزشهای فرهنگی، اخلاقی، قوانین ملی و نظامات اجتماعی باشد، قابل قبول نیست مطابق انچه که در صفحه 340 سند ملی ما نوشته شده است سوال این است که آیا این کلمات دو پهلو نیستند و هر کسی نمی‌تواند تفسیر خودش را داشته باشد؟ در حلی که نظارت نیز بر عهده سازمان ملل و یونسکو است؟ یعنی درسند تصریح شده نظارت بین المللی منطقه ای و ملی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر عهده سازمان ملل و یونسکو است، ابراز کرد: با این شرایط ما بردگی را تایید می‌کنیم و حق شرطی به صورت کلی که هر کس بتواند هر نوع تعریف داشته باشد را اعمال کرده‌ایم.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان گفت: حق شرط دیگری نیز مطرح شده که در آن عنوان باورهای دینی وجود دارد وب از می تواند به انواع باورها و ادیان حتی انحرافی تفسیر شود لازم به دکر است که در همه سندهای بین‌المللی در گذشته روی آن قید موازین اسلام شرع وقانون اساسی تاکید می‌شود در حالی که اسلام و دین مشخصی را اسم نمی‌برد که در این صورت هر کدام از ادیان می‌توانند تعبیر خود را داشته باشند حتی وهابیت، بهائیت و داعش که می‌توانند باورهایی داشته باشند ، یعنی ما باید کلمات را چنین باز بگذاریم که اینقدر قابل تعریف و تفسیر باشد و به همه باورها رسمیت دهد؟ و بتوانند به عنوان یک باور دینی شناخته شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین شرط باورهای دینی نیز نمی‌تواند هیچ کمکی به نظام داشته باشد از طرفی کشورهایی مانند مصر که حق شرط دقیق و ریز داشتند مانند اینکه بند دو کنوانسیون حقوق کودک و بند 16 کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را حق شرط های ریز داده اند اما مکرر اخطارهای متعدد دریافت کرده‌اند، پشت سر این اخطارها تذکرات دیگری نیز وجود دارد که جایگاه خاصی دارد که توسط دستگاه نظارتی خاص یعنی کمیته cedaw در سازمان ملل دنبال می‌شود.

خزعلی با اشاره به اینکه این دستگاه‌های نظارتی در خود یونسکو نیستند، بیان کرد: در یونیسف و کمیته نظارت بر کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان(کمیته سیدا) این نظارتها و اخطارها به صورت دائم صادر می‌شود و کشورها مجبور می‌شوند حق شرطها را برداشته و مطیع این نظامات، تعاریف و نگرشهای بین‌المللی شده و قوانین خود و سبک زندگی خود را عوض کنند.

وی با بیان اینکه کشور نیازی به سند ملی 2030 نداشت، تصریح کرد: قبول این سند ملی یک خوش خدمتی بوده تا به فرض مثال در دنیا بگویبم که ما برای نخستین بار این کار را انجام دادیم و این کار خلاف قانون برنام ششم و خلاف مصوبات و سیاستهای نظام و قانون شکنی و تخلفی اشکار است که جز خسران رهاوردی ندارد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان در پایان یادآور شد: با نظر صریح معاونین وزارت اموزش وپرورش وکمیسیون اموزش مجلس به دلیل رهنمودها ی مقام معظم رهبری این سند کنار گذاشته شده و برای اجرای دقیق سند تحول و ارائه گزارش بر اساس آن هماهنگ با برخی محور های مورد قبول ٢٠٣٠ می‌توان اقدام کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور نیازی به سند ملی ۲۰۳۰ نداشت/ قبول این سند خلاف سیاستهای نظام و تخلفی آشکار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..