تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجلی اقتصاد مقاومتی با حمایت بسیج سازندگی در ماهنشان/۱۶۰۰ نفر ماهنشانی در تولید آبزیان صاحب شغل هستند+تصاویر

ساعت: 15:51 منتشر شده در مورخ: 1396/03/08 شناسه خبر: 1116293

چند سالی است که با طرح اقتصاد مقاومتی، شهرستان ماهنشان در زمینه تولید آبزیان پیشرفت ، و با حمایت بسیج سازندگی برخی جوانانی نیز صاحب اشتغال و درآمد شده و اقتصاد خود را رونق داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، شهرستان ماهنشان به دلیل دارا بودن رودخانه های کوچک و بزرگ و مهمترین آن قزل اوزن که شاهرگ روان آب این سرزمین را تشکیل می دهد، با طولی معادل ۸۰ کیلومتر در سطح شهرستان جریان دارد، و همچنین وجود قنات های متعدد که شاهکار مردمان پر تلاش این منطقه بوده  و نیز وجود چشمه های جوشان و از همه مهمتر وجود آب های غنی زیر زمینی که با تجهیزات پمپاژ استخراج می شود، زمینه مساعد و بهترین بستر پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را مهیا ساخته است.

درحال حاضر تعداد ۵۸۰ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی -خاکی ،بتنی- در سطح شهرستان وجود دارد و میزان تولید سالیانه آنها نیز بیش از ۸۰۰۰ تن است.

گفتنی است شهرستان ماهنشان رتبه اول تولید آبزیان را در استان به خود اختصاص داده و برای ۱۶۰۰نفر اشتغال زایی داشته است.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال بیش از ۱۲ مورد وام برای تولید پرورش ماهی به بسیجیان ارائه شده است که  اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

حسین کریمی جوان ۲۹ ساله اهل روستای ایلی بلاغ ماهنشان یکی از این جوانانی است که با حمایت بسیج سازندگی توانسته در راستای تولید ماهی هم خودش و هم بردارش را صاحب شغل و درآمد کند.

وی با وامی که از بسیج سازندگی دریافت کرده توانسته گوشه ای از اقدامات و تجهیزات لازم برای واحد تولیدی پرورش ماهی راه اندازی کند و در کنار مزرعه خود به تولید ماهی نیز بپردازد.

این کارآفرین بسیجی با ۶۰۰متر مربع مساحت تاسیس واحد تولیدی ماهی توانسته سالانه ۱۵ تن ماهی پرورش داده و در امر اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند.

کریمی مهم‌ترین دلیل موفقیت خود را در امر کارآفرینی و تولید تلاش مستمر در کنار امید و انگیزه  به توسعه دانست و  با تأسی از سخنان مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی سهم کوچکی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات و زحمات این شغل از درآمد آن اظهار رضایتمندی کرد و افزود: شغل پرورش ماهی پر مشقت و زحمت بسیاری دارد اما بر حسب دیگر شغل ها در بخش کشاورزی این نوع کار بهترین در آمد را دارد.

کارآفرین بسیجی با بیان برخی از مشکلات آبزی پروری گفت: مشکلاتی که گریبانگیر آبزی پروران این شهرستان است یکی اینکه با این همه تلاش و زحمت در زمان فروش آن طور که باید ما سود حاصل کنیم نمی شود و در زمان فروش محصولات ماهی قیمت ها افت پیدا می کنند، یکی دیگر از این مشکلات پس از فروش ، خریدار چک های ارائه می دهد که زمان های پاس آن بسیار طولانی و یا کلاه بردار از آب در می آیند.

کریمی بااشاره به دیگر مشکلات در این زمینه گفت: مشکلات دارو و خوراکی ، نوع بچه ماهی ها در پرورش ماهی هست که اگر هریک از این موردها تقلبی و از کیفیت پایینی برخوردار باشند آبزی پرور و یا کارآفرین با شکست و ورشکستگی سنگینی روبرو خواهد بود چرا که هزینه هایی که برای شروع این کار صرف می شود بیش از یکصدمیلیون تومان است.

وی افزود: چه بسا جوانانی همه دارایی خود را صرف و سرمایه گذاری در این بخش کردند اما با چنین مشکلاتی ضمن اینکه تمام سرمایه هایشان از دست می رود و هیچ برداشت و سودی نمی کنند ورشکست شده و مشکلاتی دیگر گریبانگیر آنها می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجلی اقتصاد مقاومتی با حمایت بسیج سازندگی در ماهنشان/۱۶۰۰ نفر ماهنشانی در تولید آبزیان صاحب شغل هستند+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..