تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرپرست فدراسیون تیراندازی:‌ کسب مدال در المپیک 2020 حتمی است

مهدی مبینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: برای حضور تیراندازان در بازی های اسلامی باکو و جهانی آلمان از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و به طور همزمان دو تیم را به این دو رویداد اعزام کردیم که نتایج کسب شده نشان از اعتماد درست به جوانان بود. ضمن اینکه توانمندی تیم ملی بزرگسالان را نیز مشخص کرد.
وی کسب 12 مدال بازی های اسلامی از سوی 12 تیرانداز ایران را حکایت از رشد کمی و کیفی این رشته عنوان کرد و ادامه داد: البته این روند رو به رشد در آلمان با کسب مدال های رنگارنگ در تورنمنت هانوفر و جام جهانی مونیخ هم دیده شد.
به گفته مبینی کسب مدال برنز از سوی دختر تیرانداز 16 ساله در جمع 120 تیرانداز برتر جهانی و المپیکی آن هم با یک دهم اختلاف امتیاز با نفر دوم این رقابت ها و موفقیت فاطمه کرم زاده و مریم شفیعی، هانیه رستمیان و امیر سیاوش ذولفقاری تیراندازان نوجوان در دو رشته تفنگ و تپانچه جام جهانی آلمان، همگی بیانگر توانمندی ایران در رشته تیراندازی است که نباید از سوی مسئولان نادیده گرفته شود.
سرپرست فدراسیون تیراندازی گفت:‌ هر قدر که در رشته تیراندازی بویژه تفنگ و تپانچه زنان سرمایه گذاری شود، کم است زیرا هر هزینه ای در این رشته معادل سرمایه گذاری قابل اعتمادی است که می تواند بهترین نتایج و دستاوردها را برای ورزش کشور در رویدادهای مهم چون بازی های آسیایی و المپیک داشته باشد.
وی تصریح کرد: حتی حمایت گلخانه ای از 10 تا 12 ورزشکار خوش آتیه در این رشته می تواند پیش بینی چند مدال را در المپیک 2020 توکیو را محقق کند.
مبینی اعزام تیم تیراندازی به تورنمنت هانوفر و جام جهانی مونیخ را مقدمات آماده سازی تیراندازان برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در زول آلمان عنوان کرد و گفت:‌ بعد از بازگشت تیم های ملی از باکو و آلمان تمرینات تیم با 20 تیرانداز در دو رشته تفنگ و تپانچه در دوبخش زنان و مردان در سه رده نوجوانان، ‌جوانان و بزرگسالان آغاز شد.
مسابقات قهرمانی جوانان جهان به میزبانی زول آلمان از اول تیرماه آغاز می شود.
وی تصریح کرد: تیمی متشکل از تیراندازان نوجوان و جوان به مسابقات زول آلمان اعزامی می شوند و تیمی متشکل از جوانان و بزرگسالان به جام جهانی گابالا در جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد.
مسابقات جام جهانی تیراندازی گابالا از 15 خردادماه در باکو آغاز می شود و تیم ایران با هدف حضور قدرتمند در زول آلمان در این رقابت ها شرکت می کند.
به گفته مبینی در رشته تفنگ جام جهانی گابالا تنها تیراندازان بزرگسال ایرانی شرکت دارند و در بخش تپانچه نیز ترکیبی از جوانان و بزرگسالان به مصاف حریفان می روند.

** کمبود فشنگ مشکل امروز و دیروز تیراندازان و فدراسیون نیست
سرپرست فدراسیون تیراندازی در خصوص کمبود فشنگ و ساچمه برای تمرین ملی پوشان این رشته گفت: مقدار قابل توجهی فشنگ و ساچمه تهیه شده که نیاز به مجوز برای ورود دارد و امیدوارم به زودی این مجوز تامین شده و کمی از مشکلات فدراسیون در این بخش مرتفع شود.
وی با بیان اینکه مشکل کمبود فشنگ معضل امروز و دیروز نیست، گفت: متاسفانه این مشکلی قدیمی است که نیاز به اعتبار خاصی ندارد، بلکه باید مجوزهای لازم برای حل این مشکل تیراندازان به موقع صادر شود.
مبینی ادامه داد: در چهار ماهی که سرپرستی فدراسیون تیراندازی را پذیرفته ام، تمام تلاش ام را برای ایجاد آرامش و افزایش تمرکز و اعتماد به نفس ملی پوشان رده های مختلف سنی به کار گرفته ام و یکی از راه های ایجاد آرامش و فکر باز برای ورزشکاران، ‌تجهیز خوابگاه ها و بهبود کیفیت تغذیه و سایر امکانات بوده است .
این مدیر ورزشی گفت:‌ درست که ورزشکاران ایران نسبت به تیراندازان سایر کشورها به جای زدن بین 200 تا 300 تیر در هر روز فقط 20 تیر می زنند، اما سهم مهم تر آمادگی ورزشکاران داشتن آرامش و تمرکز است زیرا این رشته کاملا فردی و درونی و عوامل خارجی حداکثر 40 درصد بر نتیجه ورزشکار تاثیر دارد.

** مجمع انتخابات فدراسیون باید باحداکثر اعضا انجام شود
مبینی همچنین در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی گفت:‌ تقریبا همه هماهنگی های لازم برای برگزاری این مجمع انجام شده است و وزارت ورزش باید زمان برگزاری این انتخابات را اعلام کند.
وی با بیان اینکه تمام تلاشش را برای برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با حضور حداکثر اعضا انجام خواهد داد،‌ افزود: تاکنون انتخابات سه هیات در استان های مرکزی، گیلان و لرستان انجام شده و در صورت همکاری ادارات کل ورزش و جوانان و اعلام استعلام نفرات معرفی شده، به زودی در استان های چهار محال بختیاری و دو استان دیگر نیز برگزار می شود.

** تیم ملی اهداف پروازی روانه قزاقستان می شود
سرپرست فدراسیون تیراندازی گفت: ‌همه تلاش مسئولان این فدراسیون این است که تفاوتی بین ورزشکاران رشته های مختلف تیراندازی نباشد و از این زمینه برای حضور تیراندازان رشته اهداف پروازی در مسابات قهرمانی آسیا در قزاقستان فراهم شده است.
وی افزود: ‌با تایید شورای برون مرزی ملی پوشان این رشته به مسابقات قزاقتسان اعزام می شوند ضمن اینکه شخصا برای اعزام یک تیرانداز رشته تراپ به بازی های اسلامی باکو تمام تلاشم را کردم که مورد موافقت مسئولان کاروان اعزامی قرار نگرفت.
وی با اشاره به اینکه روادید و بلیت اعزام تیم اهداف پروازی به رقابت های جام جهانی قطر فراهم شده بود،‌ گفت:‌با وجود هماهنگی کامل، کادر فنی کمی شانس کسب مدال را دلیلی برای عدم اعزام تیم به این رقابت ها اعلام کرد و مانع از اعزام تیم به قطر شد.
وی ادامه داد: با اینکه باید عدالت بین رشته ها رعایت شود اما باید بپذیریم هزینه امکانات و اردو رشته اهداف پروازی سه برابر رشته تفنگ و تپانچه است، بنابراین نمی شود به یک اندازه به همه رشته ها پرداخت.
مبینی در پایان به راه اندازی سامانه ملی تیراندازی اشاره کرد و گفت:‌ براساس این سامانه جامع، آمار کاملی از مربیان، ورزشکاران و سایر بخش های فعال در این رشته در اختیار علاقمندان است. ضمن اینکه علاقمندان به این رشته برای شرکت در رقابت های آزاد می توانند از هر نقطه کشور به راحتی ثبت نام کرده و در رقابت ها شرکت کنند.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی **1828**1379
خبرنگار : خدیجه روزبهانی، انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرپرست فدراسیون تیراندازی:‌ کسب مدال در المپیک 2020 حتمی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..