تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استعداد یابی و ارتقاء سلامتی 2 رویکرد مهم در حوزه ورزش مدارس کشور

مهزاد حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهمترین رسالت آموزش و پرورش است زیرا تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش را تشکیل می دهند، اظهار کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان ها بر پایه استعدادیابی و ارتقاء ضریب سلامتی تدوین ، برنامه ریزی ، هدایت و اجرا می شود.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اقدامات گسترده ای صورت گرفته است که نشان از حرکت رو به جلو ورزش و سلامت در مدارس کشور دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، خاطر نشان شد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار در بین جامعه هدف آموزش و پرورش باید دامنه فعالیت های ورزشی را بالا ببریم.
حمیدی با اشاره به اینکه باید به سلامت، پویایی و تحرک دانش آموزان در خانه و مدرسه توجه ویژه کرد ،یاد آور شد: در مدارس باید ساعت درس تربیت بدنی افزایش یابد و همچنین کمبود چهار هزار نیروی انسانی در این حوزه برطرف شود.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش به ویژه در زمینه فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی در مدارس تلاش می کنیم تا فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، که این مهم با برنامه‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن و تخصصی بودن فعالیت‌ها به عنوان دیگر ارکان چتر سیاستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یاد کرد.
حمیدی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید در همه شاخص های زیر مجموعه حوزه تربیت بدنی و سلامت در مدارس کشور رشد و توسعه یافته است ولی امیدواریم در دولت دوازدهم این نگاه تحولی و زیر ساختی مضاعف شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استعداد یابی و ارتقاء سلامتی 2 رویکرد مهم در حوزه ورزش مدارس کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..