تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعجب وزیر نفت ایران از کاهش قیمت نفت پس از توافق اوپک/ تحلیلگران: اوپک انتظار بازار را بالا برد اما برآورده نکرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آخرین نشست اوپک در پنج‌شنبه شب به پایان رسید و وزرا به یکدیگر برای اتفاق آرا و روح حسن تفاهم تبریک گفتند. این مذاکرات بدون تردید یک موفقیت بود.

اما دو ساعت بعد، یکی از نمایندگان کهنه‌کار یکی از کشورها با ناامیدی خیره به صفحه گوشی همراه خود دید که قیمت‌ها 5 درصد کاهش یافته و به 51 دلار در هر بشکه رسیده است. وی گفت: «این یک فاجعه است.»

درحالی‌که اوپک در سال‌های اخیر به سختی کار کرد تا ارتباطات خود را بهبود بخشد تا پیام‌های درستی به بازارهای مالی ارسال کند اما اتفاقات روز پنج‌شنبه نشان داد که 14 عضو اوپک و متحدانش در خارج از این سازمان هنوز راه درازی در پیش دارند.

به گفته تحلیلگران صنعت نفت، مشکل پیامی نبود که به بازار ارسال شد، بلکه به نظر می‌رسد، موضوع وعده‌هایی است که این سازمان قبل از نشست داده بود.

اوپک روز پنجشنبه توافق کرد با مشارکت تولید کنندگان غیر اوپکی نظیر روسیه، توافق کاهش تولید را به مدت 9 ماه، بیش از6 ماهی که در ابتدا پیشنهاد شد، تمدید کند.

اما سیگنال‌های ارسالی از سوی اوپک این بود که ممکن است میزان کاهش تولید بیشتر، توافق برای 12 ماه دیگر تمدید و صادرات محدود شود و به بازار دقیقا گفته شد که چگونه تا سال 2018 بر مازاد عرضه خاتمه داده خواهد شد و اینها انتظار بازار را بسیار بالا برد.

آمریتا سن، تحلیلگر موسسه مشاوراتی انرژی اسپکت به رویترز گفت: «اوپک بسیار زود، این نشست را به بازار گران فروخت.»

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران به رویترز گفت: «من 20 سال است که در نشست‌های اوپک شرکت‌ می‌کنم. این نخستین بار است که با موافقت 100 درصدی (برای کاهش) اعضای اوپک و نزدیک به 100 درصدی اعضای غیراوپک مواجه شدم.»

وی در واکنش به کاهش قیمت نفت گفت: «عجیب است. من نمی‌دانم چرا (بازار با افت قیمت مواجه شد).»

سن ادامه داد: «اگر شما از قبل از نشست از تمدید 9 ماهه صحبت می‌کنید، بازار انتظار تمدید بیشتر را دارد.»

انتهای پیام/

http://fna.ir/UY12FU اخبار مرتبط بی محلی بازار نفت به تمدید 9 ماهه توافق اوپک/نفت برنت بشکه‌ای 52 دلار96/03/08 - 13:55



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعجب وزیر نفت ایران از کاهش قیمت نفت پس از توافق اوپک/ تحلیلگران: اوپک انتظار بازار را بالا برد اما برآورده نکرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..