تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره‌ شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

گروه بین الملل - رجانیوز، خبرگزاری فرانسه نوشت: خبرگزاری کره‌جنوبی (یونهاپ) به نقل از منابع نظامی اعلام کرد پیونگ‌یانگ، امروز- دوشنبه- یک موشک بالیستیک به سوی ساحل شرقی خود شلیک کرد.

 ارتش کره‌جنوبی می‌گوید، موشکی، که امروز کره‌شمالی شلیک کرد، کوتاه‌برد بوده است.

یگان فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا نیز با تایید این آزمایش موشکی کره‌شمالی، تصریح کرد، این موشک 6 دقیقه در آسمان بوده و سپس وارد دریای ژاپن شده است.

طبق این گزارش، آزمایش تازه کره‌شمالی که نهمین پرتاب آزمایشی در 6 ماه گذشته از سال جاری میلادی است، باعث شده دولت تازه بر سر کار آمده در کره‌جنوبی جلسه اضطراری تشکیل دهد.

پس از پرتاب آزمایشی موشک در روز دوشنبه، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن این اقدام را محکوم کرد و متعهد شد که با آمریکا «اقدامی محکم و واقعی» در این زمینه انجام دهند.

پرتاب موشک جدید توسط کره‌شمالی در حالی انجام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا‌ گفته بود «مشکل بزرگ کره‌شمالی» حل خواهد شد.

همزمان با آزمایش موشکی امروز کره‌شمالی، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گفته اگر بحران برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ از مجاری دیپلماتیک حل نشود جنگ با این کشور «فاجعه‌آمیز» خواهد بود.

متیس تاکید کرده که نگرانی جدی نسبت به تکرار پی‌درپی آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی دارد؛ چرا که به گفته او پیونگ‌یانگ با انجام هر آزمایش در فناوری موشکی خود بهتر می‌شود.

در ماه‌های اخیر با بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کره‌شمالی تهدید کرده است که نقاطی در ساحل غربی آمریکا را هدف خواهد گرفت و ترامپ نیز کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی را دیوانه ای که سلاح اتمی دارد خطاب کرده است.

کره‌شمالی سال گذشته دو آزمایش اتمی انجام داد و برنامه موشکی‌اش را هم شتاب داده است.

همه این تلاش‌ها، علیرغم تحریم‌های شدید سازمان ملل علیه کره‌شمالی صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره‌ شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..