تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای به میزان کافی موجود است

معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای خبر داد.

به گزارش شما نیوز:مهندس علی اکبر مهر فرد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به این که رشد اقتصادی بخش کشاورزی در سال گذشته هفت درصد بوده است،خاطرنشان کرد: در پی افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی و کاهش واردات، بهبود تراز تجاری بخش کشاورزی از منفی 8.1 میلیارد دلار به حدود منفی سه میلیارد دلار بهبود یافته و به این طریق 5 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ذخایر کالاهای اساسی شامل برنج،گوشت قرمز،مرغ،روغن و شکر به میزان کافی موجود است و توسط کارگروه تنظیم بازار استان ها در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود،اظهار داشت:با تامین نهاده های با کیفیت و ارزان و مدیریت تولید و بازار،قیمت گوشت مرغ از سال 92 تاکنون بین 6900 تا 7500 قرار داشته است.
مهرفرد با اشاره به توزیع کافی برنج خارجی با فیمت 2700 تومان،گوشت گوساله منجمد با قبمت 22 هزار تومان و گوشت گرم گوسفندی به صورت شقه با قیمت 31 هزار و 500 تومان در فروشگاه های زنجیره ای برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان،یادور شد: در سایر کشورها تشکل های تولیدی، زنجیره تولید تا مصرف را مدیریت می کنند و لازم نیست دولت برای تعادل قیمت ها وارد بازار شود.
معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که به خاطر کمبود آب،تولید برنج ایرانی فقط در دو استان گیلان و مازندران مورد حمایت است،پیش بینی کرد: با افزایش بهره وری در سال های آتی،سه میلیون تن برنج مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
مهرفرد،میزان مصرف داخلی و صادرات گوشت مرغ را 2.1 میلیون تن عنوان کرد و افزود: سه میلیون تن ظرفیت تولید مرغ در کشور وجود دارد و با مدیریت تولید از زیان احتمالی مرغداران جلوگیری می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی،قیمت جوجه یکروزه را حداکثر 1700 تومان اعلام و تصریح کرد: هگونه فروش جوجه یکروزه بالاتر از این قیمت فاقد توجیه است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید با قیمت های بالاتر برخورد قانونی کند.
وی با اشاره به این که قیمت با تمهیدات انجام شده قیمت ذرت، 100 تومان کاهش یافته است،اظهار داشت: تلاش مرغداران برای استمرار تولید با وجود شیوع بیماری آنفلونزای پرندگان که اکنون کشور پاک اعلام شده،قابل تقدیر است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای به میزان کافی موجود است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..