تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دعای روزه دار رد نمی‌شود

ساعت: 10:53 منتشر شده در مورخ: 1396/03/08 شناسه خبر: 1116096

توجه به ثواب و برکات روزه داری می‌تواند عاملی برای افزایش میل بندگان خدا در حرکت به سوی معبود باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، روزه داری در ماه مبارک رمضان فرصتی است برای تجدید عهد و پیمانی دوباره با خالق یکتا و بازگشت از گناه به آغوش زیبای محبت پروردگار عالم.


در این بین توجه به ثواب و برکات روزه داری می‌تواند عاملی برای افزایش میل بندگان خدا در حرکت به سوی معبود باشد.

ثواب و برکات روزه داری در کلام ائمه اطهار: 
1) امام صادق علیه السلام فرمود: روزه داری را دو شادی است یکی موقع افطار و دیگری به هنگام ملاقات خدای عز و جل. (خصال شیخ صدوق، ج1، ص51) 

2) ابن حمزه گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که روش رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در روزه چه بود؟ فرمود: هر ماهی سه روز (پنج شنبه دهه اول و چهارشنبه دهه دوم و پنج شنبه دهه آخر) و روزه این سه روز معادل روزه تمام سال است چون خدای عزوجل می‌فرماید: هر کس کار یک انجام دهد ده برابر پاداش دارد و هر کس بواسطه ناتوانی نتواند این روزها را روزه بگیرد اگر در یک درهم صدقه بدهد اجرش بیشتر از یک روزه است.(خصال صدوق، ج1، ص51) 

3) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: خداوند گوید روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم و روزه دار2 خوشحالی دارد وقتی افطار کند خوشحال می‌شود و همین که خدا را دیدار کند او را پاداش دهد باز خوشحال می‌شود.(نهج الفصاحه، ح772) 

4) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: شش صفت نیک است: 1- پیکار با دشمنان خدا به وسیله شمشیر، 2- روزه در روز تابستان، 3- نیک صبری به هنگام مصیبت، 4- ترک مجادله، 5- انفاق در نهان، 6- دوستی در راه خدا. .(نهج الفصاحه، ح772) 

5) رسول خدا فرمود: خداوند مامور کرده است فرشتگانی که برای روزه داران دعا کنند. (بحار، ج93، ص253) 

6) رسول خدا فرمود: دعای روزه دار رد نمی‌شود.(همان، ح 1856) 

7) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه دار از آن هنگام که صبح می‌کند تا به شب دررود مادام که غیبت نکند در عبادت است و همین که غیبت کرد روزه او پاره می‌شود. (همان، ح1855) 

8) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: خواب روزه دار عبادت است و سکوت وی تسبیح و عملش مضاعف است و دعایش مستجاب است و گناهانش آمرزیده.

9) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه سپری است[دربرابر عذاب خداوند] مادام که آن را به دروغ یا غیبت ندرد. (همان، ح1886) 

10) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه گرفتن در هوای گرم، جهاد کردن در راه خداست. (میزان الحکمه، ج5، ص473) 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دعای روزه دار رد نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..