تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد

کد خبر: ۵۴۰۲۶۵

۵۱  بازدید

تا همین پنج سال پیش، اطلس کلنکه -مجموعه ای از نقشه ها که به نام یوهانس کلنکه، شخصیت کلیدی قرن هفدهم در تجارت شکر نامگذاری شد- بزرگترین کتاب دنیا بود.

برترین ها: تا همین پنج سال پیش، اطلس کلنکه -مجموعه ای از نقشه ها که به نام یوهانس کلنکه، شخصیت کلیدی قرن هفدهم در تجارت شکر نامگذاری شد- بزرگترین کتاب دنیا بود. این کتاب بزرگ که در سال 1660 تشکیل شد در مجموعه کارتوگرافیک کتابخانه بریتانیا نگهداری می شد و دوستداران کتاب و نقشه را قرن هاست که به سوی خود جلب می کرد.


درحالیکه دسترسی به این اطلس در گذشته محدود بود، اخیرا دیجیتالی شده و هرکسی می تواند به صورت مجازی آن را ورق بزند. از آنجا که این کتاب 1.8 متر ارتفاع و وقتی باز می شود 2.1 متر عرض دارد و شامل 41 نقشه دیواری مسی می شود، تکثیر دیجیتالی آن کار آسانی نبود. حمل و نقل و عکاسی از آن به تیمی از کارشناسان نیاز داشت که باهم کار کردند تا در امنیت کامل این کار را انجام دهند. هرچند این یک کار دلهره آور بود اما هارپر و همکارانش می دانستند که این کار چقدر ارزشمند خواهد بود، دسترسی رایگان به این نقشه ها به صورت آنلاین، محققان را قادر به مطالعه معجزه این نقشه بردار هلندی می کند و دانش ما را درباره رنسانس و آغاز انقلاب علمی در قرن هفدهم بالا می برد. نسخه دیجیتالی این کتاب اکنون در وبسایت کتابخانه های مختلف موجود است.
 

بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد  بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین کتاب دنیا هم دیجیتالی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..