تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه مصرف رازیانه در دوران قاعدگی

کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی

از جمله مشکلات عادت ماهیانه در میان بانوان می توانیم به درد های این دوران اشاره کنیم. انقباضات رحمی و درد زیرشکم و لگن ناشی از خونریزی برای برخی بانوان غیرقابل تحمل خواهد بود. در این دوره بهتر است خانم ها از انجام دادن فعالیت های ورزشی شدید و برقراری رابطه جنسی پرهیز کنند تا باعث شدت یافتن این نوع دردها در رحمشان نشوند. برخی محصولات گیاهی در این زمینه کمک زیادی به تسکین دردهای دوران قاعدگی به بانوان و دختران جوان میکنند. گیاه رازیانه تاثیرات زیادی بر از بین بردن این قبیل دردهای زنانه در زمان عادت ماهیانه خواهد گذاشت.

علت درد قاعدگی

انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.

درد قاعدگی شدید می تواند نشان دهنده بیماری های زیر باشد عفونتهای لگنی آندومتریوز فیبروئیدها و سایر تومورهای خوش خیم رحم استفاده از آی یو دی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی مصرف کافئین استرس. مسایل عاطفی و روانی به خودی خود باعث درد نمی شوند اما می توانند درد را بدتر یا پاسخ به درمان را کمتر کنند. ورزش نکردن رژیم غذایی نامناسب
درمان درد قاعدگی

برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که رازیانه از بهترین گیاهان دارویی در این زمینه به شمار می رود.

(علاوه بر درمان دردهای زیرشکمی و رحمی در دوران قاعدگی این گیاه فواید درمانی دیگری نیز در بردارد. برای تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم از عرق رازیانه استفاده می شود . عرق این گیاه مزه ای تلخ دارد اما باتوجه به فواید بیشماری که برای بانوان دربردارد توصیه اکثر متخصصین طب سنتی برای درمان مشکلات زنانه می باشد.)

خواص درمانی رازیانه:

رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد. در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می‌کند و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود. درواقع رازیانه حاوی استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات نشان‌دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.

کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی

عوارض احتمالی مصرف رازیانه

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.

نحوه مصرف

استفاده از رازیانه به صورت دمنوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است، درواقع تهیه دمنوش رازیانه و مصرف آن مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰۰ برابر کاهش می‌یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می‌تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌  دردناک را برطرف کند.

کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی کاهش درد قاعدگی عوامل تشدید کننده درد قاعدگی عوارض احتمالی مصرف رازیانه درمان درد قاعدگی درد قاعدگی خواص رازیانه خواص درمانی رازیانه تسکین درد قاعدگی

استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌های دردناک که منجر به مراجعه مکرر به مراکز درمانی و مصرف داروهای با عوارض زیاد می شود را برطرف کند.

سعی کنید به جای استفاده از داروهای مسکن به استفاده از محصولات طبیعی برای درمان دردهای دوران قاعدگی خود بپردازید. درمان های گیاهی بالطبع زیان های کمتری برای بدنتان دربرخواهند داشت. عادت ماهیانه هرماه برای خانم های جوان تکرار می شود و دردهای ناشی از آن می تواند در روند زندگی روزمره آن ها به خصوص خانم های شاغل و دانشجویان اختلالات زیادی ایجاد کند. به همین خاطر طب سنتی مصرف رازیانه را به این افراد پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات زنانه با استفاده از رازیانه

خواص منحصر به فرد گیاه رازیانه را بشناسیم

گرد آوری و تدوین: نرگس فردوس فرد

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه مصرف رازیانه در دوران قاعدگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..