تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تالاسمی چه نوع کم خونی است

به گزارش افکارنیوز،

 می خواهیم ابتدا تعریف کوتاهی از تالاسمی داشته باشیم سپس به اختصار تالاسمی بتا مینور را شرح دهیم و علت کم شدن سلولهای قرمز خون را بیان کنیم.و در کل می خواهیم بدانیم تالاسمی به چه علتی بوجود می آید اگر در این مورد نیاز به اطلاعات دارید شما کاربران عزیز میتوانید در ادامه مطلب بخوانید و در این مورد اطلاعات مفید و لازم را کسب کنید.

تالاسمی یک بیماری ارثی خونی است که در آن بدن باعث می شود به شکل غیر طبیعی هموگلوبین  تولید کند. هموگلوبین مولکول پروتئین در سلول های قرمز خون است.  اختلال در تخریب بیش از حد سلول های قرمز خون،  منجر به کم خونی  میشود و همین عامل باعث بوجود آمدن کم خونی می شود.

تالاسمی بتا مینور چیست؟

تالاسمی بتا یک اختلال خونی است که تولید هموگلوبین کاهش می یابد. هموگلوبین پروتئین حاوی آهن در سلول های قرمز خون است که اکسیژن را به سلول های سراسر بدن  می رساند در افراد مبتلا به بتا تالاسمی، سطح پایین هموگلوبین منجر به کمبود اکسیژن در بسیاری از نقاط بدن می شود و تالاسمی بتا مینور را بوجود می آورد

چه چیزی باعث کاهش سلول های قرمز خون می شود ؟

در بزرگسالان، تولید سلول های قرمز خون در مغز استخوان رخ می دهد. … اگر سلول های قرمز خون کوچکتر از اندازه طبیعی باشند، این است که  کم خونی میکروسیتیک نامیده می شود. از علل عمده  آن  کم خونی فقر آهن (سطح آهن کم) و تالاسمی (به ارث برده  از اختلالات هموگلوبین).

علت تالاسمی چیست؟

اگر  دو ژن از دست برود شما باید آلفا تالاسمی مینور  ممکن است  مبتلا به کم خونی خفیف شوید. اگر سه ژن از دست برود، شما به احتمال زیاد بیماری هموگلوبین H (با آزمایش خون قابل تشخیص است) . این شکل از تالاسمی باعث آنمی  (کم خونی)متوسط تا شدید میشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تالاسمی چه نوع کم خونی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..