تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدای مستند «مهر و مسیح» به دانشگاه کراکوف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مقدم که در نشست دانشگاهی لهستان و ایران حضور پیدا کرده بود، از اهدای یک نسخه از مستند «مهر و مسیح» به دانشگاه کراکوف لهستان خبر داد و گفت: «پس از نمایش از این مستند استقبال شد و مسئولان درخواست تکرار نمایش آن را داشتند که به لحاظ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این امکان وجود نداشت.»

این مستندساز گفت: «از روز دهم تا دوازدهم ماه می 2017 (20 تا 22 اردیبهشت)نشستی با عنوان ایران و لهستان در دانشگاه کراکوف برگزار شد. در این نشست گروه‌هایی از دانشجویان رشته‌های تاریخ، زبان‌شناسی و ادبیات از دانشگاهای معتبر دو کشور ایران و لهستان حضور داشته و بیش از 30 نشست برگزار کردند که در این نشست‌ها به روابط تاریخی، ادبی و سیاسی دو کشور و تاثیر آن پرداخته شد.»

او ادامه داد: «فیلمی مستند از تولیدات سیما که درباره مارک اسموژنسکی، ایران‌شناس فقید لهستانی بود نیز در این نشست نمایش درآمد. هم چنین به در خواست دپارتمان شرق‌شناسی دانشگاه کراکوف که با ۷۵۰ سال قدمت دومین دانشگاه جهان پس از دانشگاه بلونیای ایتالیاست، قرار شد یک نسخه از فیلم «مهر و مسیح» برای مطالعات ایران‌شناسی و شرق شناسی به دانشگاه جهت نمایش‌های آکادمیک اهدا شود.»

مقدم درباره نشست پرسش و پاسخ مستند «مهر و مسیح» در لهستان هم توضیح داد: «این جلسه با حضور شمار زیادی از ایران‌شناسان و شرق‌شناسان لهستانی برگزار شد. آن‌ها تجربه تماشای فیلم با کارگردان را بسیار مهم دانسته و خواستار تکرار نمایش فیلم‌هایی از این دست در لهستان شدند. خوشبختانه ایران‌شناسان لهستانی با بسیاری از جزئیات تاریخ و فرهنگ ایرانی و سنت‌ها و آیین‌های ما آشنا هستند و حتی ریشه‌های بومی و باستانی آن را می‌شناسند.»

«مهر و مسیح» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که به آیین میترائیسم می‌پردازد و بر تاثیر رابطه آیین مهری بر دیانت مسیحی که از جنبه‌های مختلفی قابل اثبات است، توجه دارد.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدای مستند «مهر و مسیح» به دانشگاه کراکوف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..