تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفده هزار دانش‌آموز نهاوندی در طرح ملی وارنیش فلورایدشرکت کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، مومنعلی دارابی اظهار داشت: مرحله دوم طرح ملی "وارنیش فلورایدتراپی و سلامت دهان در مدارس ابتدایی شهرستان نهاوند با جمعیت بیش از ۱۷ هزار داشتن آموز به پایان رسید.
 
وی اظهار داشت: طرح ارتقا سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان شهرستان نهاوند که دانش‌آموزان مقطع اول تا ششم ابتدایی را پوشش می‌دهد شامل سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: این طرح از آغاز سال تحصیلی شروع‌شده و در ۴۲ مدرسه شهری و ۱۵۰ مدرسه روستایی اجرا شد که در روستا‌ها بهورزان آموزش‌دیده و در شهر‌ها مربیان بهداشت درمجموع ۱۹۲ مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان را تحت پوشش وارنیش فلوراید قراردادند.
 
وی از اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی برای ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان خبر داد و گفت: هدف این است که دندان‌های پوسیده و افتاده دانش‌آموزان که اکنون ۲. ۱۱ درصد است به یک‌دندان کاهش پیدا کند.
 
دارابی اظهار داشت: سه سال پیش موافقت‌نامه‌ای بین وزرای آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت در خصوص اجرای وارنیش فلورایدتراپی مبادله شد و بلافاصله در بهار همان سال به اجرا درآمد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند بابیان اینکه علاوه بر این طرح در مدارس معاینه و غربالگری انجام‌شده است، افزود: دانش‌آموزانی که دندان‌های آسیب‌دیده دارند در مراکز خدمات جامع سلامت از طریق دفترچه بیمه ویزیت می‌شوند و هدف ما این است که دندان‌های پوسیده، افتاده و پرشده دانش‌آموزان کاهش پیدا کند.
 
وی اظهار داشت: اگر این خدمات که با طرح تحول سلامت دهان و دندان از سه سال پیش شروع‌شده است ادامه یابد می‌توانیم تا سال ۱۴۰۰ شاخص پوسیدگی دندان ایرانیان را از ۲ به یک برسانیم و به سطح استاندارد جهانی برسیم.
 
دارابی ادامه داد: میانگین تعداد دندان‌های پوسیده، پرشده و کشیده که با شاخص DMF شناخته می‌شود در دنیا ۱. ۸۶ دندان برای هر نفر است که این میزان در ایران ۲. ۰۹ برای هر ایرانی است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: این شاخص با افزایش سن بالا می‌رود به‌طوری‌که در ایران هر فرد بین ۳۵ تا ۴۴ ساله ۱۳ دندان پوسیده، پرشده یا کشیده دارد که شامل ۳ دندان پرشده، ۶ دندان کشیده و ۴ دندان پوسیده است.
 
وی بابیان اینکه راه‌حلی که دنیا در حوزه دندانپزشکی شناخته‌شده، پیشگیری است، تصریح کرد: بهترین و مؤثرترین روش پیشگیری از بیماری‌های دندانی خدمات وارنیش فلورایدتراپی است که بین ۲۰ تا ۶۰ درصد از پوسیدگی دندان‌ها را کاهش می‌دهد.
 
دارابی در پایان گفت: بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی دندان مسواک زدن با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید است باید به همه مردم با تبلیغات گسترده اعلام کنیم که روزی حداقل دو بار مسواک بزنند و مصرف شکر را کاهش دهند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفده هزار دانش‌آموز نهاوندی در طرح ملی وارنیش فلورایدشرکت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..