تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجوم پروانه جوانه خوار به درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

کهگیلویه و بویراحمد؛

هجوم پروانه جوانه خوار بلوط هکتارها از عرصه جنگلی استان را دچار بحران کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل منابع طبیعی استان در نشست بیوتروریسم استان گفت: حمله افت جوانه خوار بلوط به 37 هکتار از جنگلهای استان+فیلمخشک سالی و دخالت انسان در تخریب منابع طبیعی سبب تضعیف جنگلهای بلوط در استان شده  راه مبارزه با این آفت استفاده از سم پاشی هوایی است تا حوادث و تخریب جنگل به حداقل رسد. بهشتی فر،اظهارداشت: کهگیلویه وبویراحمد 20درصد جنگل بلوط زاگرس و 18درصد تنوع گیاهی کشور را به خود اختصاص داده که نیاز است برای حفظ این منابع خدادادی همه تلاش خود را برای نگهداری از آنان به کارگیریم.
هاشمی مدیر کل محیط زیست استان در این نشست گفت:97درصد آتش سوزی در جنگلها عمدی و با دخالت انسان صورت می گیرد که این خود مهم ترین عامل تضعیف درختان و حمله ی آفات به آنها است.

عسگری معاون تولیدات باغی وگیاهی جهاد کشاورزی استان هم گفت: در سال جاری آفت به گل های محمدی هجوم آورد که باعث از بین رفتن این گلهای زیبا شد.

کناری مدیر کل پدافند غیر عامل استان هم بااشاره به وجود برخی شایعات در زمینه سمی کردن منبع آب شهر مادوان یاسوج گفت: دانشگاه علوم پزشکی و آب و فاظلاب شهری یاسوج نتایج متناقضی ارایه کردند.
فرجی، مدیر بهره برداری آب و فاضلاب شهری استان بااشاره به انجام آزمایش های متفاوت از منبع آب شهر مادوان گفت: باتوجه به مشکلات انتخابات و مسایل سیاسی این موضوع مطرح شد.
نعیمی نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: کمتر از بیست درصد منابع آب شرب در یاسوج محافظت می شوند که نمونه ی آن میتوان به بنسنجان، سرابتاوه ، ارم ها وآبشاریاسوج اشاره کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان به تب کریمه ی کنگو در برخی از استانهای همجوار گفت: دامی که به وسیله ی کنه آلود میشود وتوسط قصاب ذبح می شود در صورت وجود زخم در اعضای قصاب وتماس ان باگوشت آلوده سبب بیماری تب کریمه می شود.

بهمنش، عرضه شیر خام و گوشت کشتار نشده در کشتار گاهها را ممنوع اعلام کرد و گفت: مردم فقط گوشت کشتار شده در کشتارگاههای استان انجام می شوند خریداری کنند.

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجوم پروانه جوانه خوار به درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد+فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..