تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نفس های پایانی داعش در حلب؛ نیروهای سوری در یک کیلومتری شهر المسکنه+نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش عمارنامه، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حلب حاکیست، عملیات ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از دو محور ادامه دارد. در محور نخست، پاکسازی شهر المسکنه و پیشروی به سمت جنوب استان رقه و در نهایت ایجاد کمربندی امنیتی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد به سمت استان دیرالزور در دستور کار قرار دارد.

در محور دوم عملیات نیز نیروهای متحد در تلاش هستند از محور شرقی دریاچه الجبول به سمت حومه جنوبی استان حلب پیشروی کنند. پاکسازی و تامین امنیت جاده راهبردی « اثریا - خناصر در این محور در اولویت است.

آخرین تحولات میدانی در محور نخست عملیات

 پیشروی های نیروهای سوری و مقاومت به سوی شهر المسکنه ادامه دارد و روز گذشته مناطق « ماکن دامداری السکریه، القری، بندوقه، جب مسعود کبیر،ایستگاه قطار مسکنه و مجتمع مسکونی راه آهن شهر المسکنه» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد. عملیات نیروهای سوری برای آزادسازی این مناطق از غرب دریاچه البحیرات انجام شد.

در صورت پاکسازی سیلوی شهر و منطقه خربه الحمراء، نیروهای جبهه مقاومت می توانند از محور جنوب غربی وارد شهر المسکنه شوند. در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه با شهر المسکنه از محور جنوب غرب 1600 متر است.

برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

با پیشروی های صورت گرفته، تروریست ها در محور غربی در محاصره قرار گرفته اند و نیروهای سوری و مقاومت از مزارع القری تنها یک کیلومتر با شهر المسکنه فاصله دارند. با پاکسازی این مزارع، نیروهای متحد از سمت غرب وارد شهر می شوند.

شهر راهبردی مسکنه در مسیر جاده « الرقه - حلب» واقع شده و شهرهای رقه، الطبقه و دیرحافر را به شهر حلب متصل می کند. با آزادسازی شهر مسکنه، انتقال تجهیزات، نیروهای عملیاتی و پشتیبانی به شهر رقه با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

شهر مسکنه از محور شرقی در ۸۸ کیلومتری شهر رقه،۴۷ کیلومتری شهر طبقه و از محور غربی در ۷۵ کیلومتری شهر حلب واقع شده است.

آخرین تحولات میدانی در محور دوم عملیات:

پس از درگیری های سنگین در شرق دریاچه الجبول (حومه جنوبی فرودگاه الجراح) 11 شهرک از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد. با آزادسازی شهرک های «موالح صغیر، موالح کبیر، مستریحه، بطوشیه، رمضانیه، طعوسات، خربه الذیب، خربه حسون، شیحه، العبس و وادی الموالح» امنیت بخش شرقی دریاچه الجبول تامین شد. در جریان درگیری های 24 ساعت گذشته 43 تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند.

با پیشروی های چشمگیر نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در شرق استان حلب و تامین امنیت حومه شرقی دریاچه الجبول، همه پیش زمینه های لازم برای پاکسازی و تامین امنیت مسیر راهبردی « اثریا - خناصر» فراهم شده است.

یک منبع میدانی در شرق استان حلب در همین ارتباط در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند از شرق دریاچه الجبول به سمت محور جنوبی پیشروی کنند تا برای همیشه از حملات گروه تروریستی داعش به جاده راهبردی « اثریا - خناصر » جلوگیری کنند و همچنین امنیت انتقال تجهیزات و نیرو از شهر دمشق به شهر حلب به طور کامل تامین شود.
 
این منبع میدانی افزود: نیروهای جبهه مقاومت در گام نخست پاکسازی مناطق « الواسطه، کرمه، قواسیه، کبیره و المزه» را در دستور کار خود قرار داده اند.

 منبع: مشرق




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نفس های پایانی داعش در حلب؛ نیروهای سوری در یک کیلومتری شهر المسکنه+نقشه میدانی و تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..