تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیگیری فسخ قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خالد فتوحی مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک های صنعتی فارس درنخستین نشست هیات حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فسخ قراردادهای راکد و غیر فعال در شهرک های صنعتی این استان با جدیت دنبال می شود تا زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در این استان فراهم شود.

فتوحی افزود: حدود 37 هزار متر مربع زمین در شهرک‌های صنعتی فارس که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی، اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت‌ و ساز اقدام نکرده بودند، بازپس‌گیری شد.

وی ادامه داد: این اراضی به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند، واگذار می شود.

فتوحی بیان کرد: در این نشست که در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار شد، پس از بررسی و رسیدگی به 10 پرونده راکد صنعتگران در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس در نهایت 6 پرونده منجر به حکم فسخ قطعی، 2 پرونده اعطای مهلت، یک پرونده فسخ مشروط و یک پرونده نیز منجر به انصراف شد.

وی، تعیین ‌تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیات حل‌اختلاف و داوری را راهکاری مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست.

فتوحی اظهار داشت: تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آن ها از برنامه‌های مهم این شرکت است و با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌ و ساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی گفت: با نظارت بر روند ساخت‌ و ساز واحدهای صنعتی، تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌ و ساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوء استفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس از بین می رود.

فتوحی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در چارچوب عمل به تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از 2 مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیات حل ‌اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: دریافت نکردن پروانه ساختمانی، نبود ساخت ‌و ساز، نبود اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضای اعتبار یا ابطال جواز تاسیس، نبود انعقاد قرارداد و تحویل از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که در نشست های هیات حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیگیری فسخ قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی فارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..