تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید سالانه 424 تن توت فرنگی گلخانه ای درکردستان

در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه تولید توت فرنگی به سبک هیدرو پونیک از سود آور ترین تولید ها در بین سایر  محصولات گلخانه ای است، گفت: افزایش 10 تا 12 برابری عملکرد محصول نسبت به کشت های خاکی و کاهش مصرف آب به میزان یک دهم فضای آزاد از جمله مزایای کشت به روش هیدرو پونیک است.

سپری با اشاره به اقتصادی بودن این کشت، افزود: 12 واحد گل خانه در مساحت 3.5 هکتار به کشت این محصول اختصاص دارد و سالانه 424 تن توت فرنگی خارج از فصل تولید می شود.

وی به ارقام جدید این محصول شامل کوئین الیزا، آروس و سابرینا اشاره کرد و گفت: این ارقام دارای ماندگاری بالای محصول تا چند برابر نسبت به رقم های جدید بوده و مقرون به صرفه است.

مندمی سرمایه گذار بخش کشاورزی در زمینه ظرفیت های کار آفرینی توت فرنگی هم در این رابطه گفت: با احداث توت فرنگی گل خانه ای 3 هزار مترمربعی 10 تن برداشت داشته ایم وبرای 15 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کرده ایم.

استان کردستان با داشتن 66 واحد گل خانه ای در مساحتی حدود 18.5 هکتار بوده که سالانه 4 هزار تن محصول از جمله سبزی و صیفیجات و توت فرنگی خارج از فصل را روانه بازار مصرف می کنند.

انتهای پیام/ م ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید سالانه 424 تن توت فرنگی گلخانه ای درکردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..