تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان درسال گذشته

ساعت: 15:41 منتشر شده در مورخ: 1396/03/07 شناسه خبر: 1115670

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: سال گذشته 76 درصد از نوزادان استان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا وارثی در گفت‌وگو با   صبح قزوین با اشاره به پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سال گذشته اظهار کرد: بیش از 17 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند. 


مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: از 23 هزار کودک متولد شده در سال گذشته، 17 هزارو 495 نوزاد در طرح غربالگری شنوایی شرکت داشتند که ازاین تعداد 185 نوزاد دچار مشکلات طبی و توانبخشی بوده و 22 کودک نیز مبتلا به اختلالات شنوایی شناسایی شده‌اند. 

وارثی بیان کرد: در راستای کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام پیشگیری از معلولیت شنوایی در سال گذشته، بهزیستی استان اقدام به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله کرده است. 

وی اضافه کرد: این طرح تا یک ماهگی برای کلیه شیر خواران متولد شده در بیمارستان‌های سطح استان توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

وارثی در ادامه افزود: در صورتیکه در مرحله اول طرح غربالگری، نوزادان مشکوک به کم شنوایی یا ناشنوایی تشخیص داده شوند جهت انجام مراحل غربالگری در سه ماهگی و شش ماهگی مورد سنجش و تشخیص قرار می‌گیرند. 

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص چگونگی اجرای طرح تشریح کرد: نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های سطح استان از طریق دستگاه‌های الکتروفیزیولوژیک مورد معاینه شنوائی قرار گرفته و در در صورت نیاز با اقدامات طبی و توانبخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند. 

وارثی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص سطوح تخصصی، کودکانی که کاندید سمعک و کاشت حلزون باشند بعد از مراحل مددکاری از طرف معاونت توانبخشی بهزیستی استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: کودکانی که بین سنین 2 الی 3 سالگی تشخیص ناشنوائی داده می‌شوند، اقدامات طبی و توانبخشی برای آنها نتایج چندان مثبتی به همراه نداشته و کودک دچار مشکلات زبانی و ارتباطی و به دنبال آن مشکلات تحصیلی، اجتماعی و روانی خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان درسال گذشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..