تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امضای 6 قرارداد همکاری دوجانبه در حوزه پروژه شتابگر ملی

ساعت: 14:26 منتشر شده در مورخ: 1396/03/07 شناسه خبر: 1115434

با حضور استاندار قزوین ،شش قرار داد مهم همکاری دوجانبه بین سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کشور در خصوص پروژه مهم شتابگر ملی (چشمه نور ایران) امضاء شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ در نشست مشترک دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و دکتر محمد جواد لاریجانی، رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و فریدون همتی، استاندار قزوین 6 قرارداد دانش محور به منظور تقویت همکاری‌های دو جانبه در طراحی، ساخت و توسعه شتابگرهای ذرات در کشور و با هدف شتاب بخشیدن و عملیاتی نمودن طرح چشمه نور ایران موسوم به ILSF با شرکت های تابعه سازمان انرژی اتمی پیرامون ساخت کاواک مسی 100 مگاهرتز، پمپ یونی و تجهیزات وابسته، الکترومغناطیس دو قطبی، مولد فرکانس رادیویی توان بالا، محفظه های خلاء و لیزرهای پیکو ثانیه به امضاء رسید. 


در این نشست که با حضور برخی معاونین و مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار شد، صالحی گفت: پروژه ملی چشمه نور ایران یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کشور را هدف قرار داده و این پروژه در علوم مختلف از جمله فیزیک، مواد، زیست شناسی، نانو، پزشکی کاربردهای گسترده دارد.

وی افزود: این طرح از یک شتابدهنده سینکروترون الکترون با انرژی 3 گیگا الکترون ولت و بالغ بر 30 خط باریکه پر شدت تابش ایکس تشکیل خواهد شد، قدردانی نموده و اظهار داشت این پروژه در توسعه علم در کشور و رشد علوم و فنون حائز اهمیت و باعث یک جهش علمی ویژه خواهد شد. 

این مسئول ادامه داد: قراردادهای منعقده در این مرحله به ارزش حدود 90 میلیارد ریال بوده و مقرر است با همکاری‌های مشترک علمی و فنی بر اساس توانمندی‌های موجود در صنعت هسته ای تجهیزات و اجزاء مذکور با امکانات و توان داخلی و به عبارتی بومی سازی و سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی که خوشبختانه این مهم در صنعت هسته ای نهادینه شده است، طراحی، تولید و جهت استفاده در اختیار پژوهشگاه دانش‌های بنیادی قرار گیرد. 

وی اذعان کرد: این اقدامات استان قزوین را در آینده با تلاش‌های خالصانه و مضاعف تبدیل به یک قطب علمی، فناوری و هسته ای با در نظر داشتن ساخت و بهره برداری از اولین رودوترون صنعتی بومی در استان قزوین در 20 فروردین سال جاری، تبدیل خواهد کرد.

در ادامه این نشست لاریجانی گفت: ایده شتابگر ملی ایده ای بود که مدت‌ها به دنبال آن بودیم. چرا که اثرات و برکات آن در عرصه علمی بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: عملیات ساختمانی این پروژه در سال جاری آغاز خواهد شد و قزوین با هماهنگی‌های بعمل آمده به قطب تحقیقات و فناوری و فضایی ایده آل برای محققین و پژوهشگران منطقه تبدیل و تعداد زیادی از علوم و فنون کشور همراه با این پروژه رشد خواهند کرد و این جهش را با همکاری سازمان انرژی اتمی محقق خواهیم کرد.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امضای 6 قرارداد همکاری دوجانبه در حوزه پروژه شتابگر ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..