تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه ای نجیب که از نفس افتاد/ اسب هایی که تماشاچی حرکت های لاک پشتی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، البته هنوز از یادها نرفته است که رسانه های خراسان شمالی طی سال های گذشته با تهیه گزارش های  مختلف از کمبود زیرساخت های صنعت پرورش اسب در استان و تعیین تکلیف زمین علی آباد شهرستان بجنورد برای احداث پیست اسب دوانی در این استان بسیار نوشته اند، اما هنوز چراغ امیدی در این زمینه برای فعالان این صنعت در استان روشن نشده است.

چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن روز پنج شنبه در محل پارک نمونه گردشگری بش قارداش شهر بجنورد در استان خراسان شمالی با عرضه بیش از 150 راس اسب اصیل ترکمن از 10 استان مطرح کشور برگزار شد تا پرورش دهندگان اسب های ترکمن در این شوی برگزار شده، قابلیت اسب های خود را برای خریداران و علاقمندان به این صنعت به نمایش بگذارند.

هر چند که حاضران در این جشنواره زبان بر احسنت زیبایی اسب ها گشودند، اما پرورش دهندگان شرکت کننده در این جشنواره از نبود پیست اسب دوانی برای عرضه اسب های نجیب خود در قاب ویترینی مناسب در سرزمینی که به مهد پرورش اسب اصیل ترکمن شهره است، گلایه کردند.

این پرورش دهندگان اسب ترکمن با قدردانی از زحمات هیات سوارکاری خراسان شمالی برای برگزاری این جشنواره، پشت میزنشینان خراسان شمالی را برای فقدان پیست اسب دوانی در این استان به باد انتقاد گرفتند که چرا تا کنون برای رفع این زیرساخت بسیار مهم اقتصادی اقدامی انجام نداده اند!

البته هنوز از یادها نرفته است که رسانه های خراسان شمالی طی سال های گذشته با تهیه گزارش های مختلف از کمبود زیرساخت های صنعت پرورش اسب در استان و تعیین تکلیف زمین علی آباد شهرستان بجنورد برای احداث پیست اسب دوانی در این استان بسیار نوشته اند، اما هنوز چراغ امیدی در این زمینه برای فعالان این صنعت در استان روشن نشده است.

این در حالی است که اختصاص اعتبارات برای رشد صنعت اسب در استان در لیست برنامه های اقتصادی مقاومتی خراسان شمالی تعریف شده و جای گرفته است.

همچنین رسانه به یاد دارند که استاندار فعلی در نشست خبری اردیبهشت ماه امسال خود بر حل مشکل اختصاص زمین برای احداث پیست اسب دوانی استان که در تعارض میان ارتش و ادارات ذی ربط است قول داده بود اما هنوز از حل این مشکل هیچ خبری نیست.

که البته روز پنج شنبه انتظار می رفت ایشان در این رویداد بسیار مهم ورزشی، اقتصادی و گردشگری استان خبر خوشی مبنی بر حل مشکل اختصاص زمین و احداث پیس اسب دوانی به فعالان این صنعت در استان را می دادند تا آنان با امیدواری و دلگرمی بیشتری این جشنواره را پشت سر می گذاشتند.

 

فقدان پیست اسب دوانی در استان رشد این صنعت را کند کرده است

به گزارش عصر اترک، در همین راستا، کیوان آذری از پرورش دهندگان اسب ترکمن در شهرستان بجنورد درباره شوی اسب های ترکمن در چهاردهمین جشنواره ملی اسب ترکمن در منطقه پارک نمونه گردشگری بش قارداش در شهر بجنورد اظهار کرد: خوشبختانه هیات سوارکاری خراسان شمالی به منظور ایجاد شور و نشاط در جامعه و تحرک سازی در میان پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن استان برای ادامه کار، چند دوره ای از این جشنواره ملی را در بجنورد برگزار کرده و این در حالی است که متاسفانه این صنعت در استان با فقدان زیرساخت پیست اسب دوانی برای برگزاری مسابقات و شوی اسب ها روبرو است.

 

آذری تصریح کرد: این کمبود بسیار مهم زیرساختی در اقتصاد پرورش اسب استان، رشد این صنعت در استان را کند کرده است که متاسفانه علت عدم تامین این زیر ساخت نیز به تعارض میان ارتش و دیگر مجریان دولتی استان باز می گردد.

وی با تاکید بر این نکته که طی سال های گذشته با برگزاری این جشنواره ملی در استان شاهد بوده ایم که بر تعداد پرورش دهندگان اسب ترکمن و کارآموزان علاقمند به سوار کاری استان افزوده شده است، خواستار شد: پشت میزنشینان نیز بر برآورده شدن احداث پیست اسب دوانی برای رشد صنعت اسب استان همتی بکار بندند.

پشت میز نشینان هیچ اقدامی نکرده اند

حسین معظمی از دیگر پرورش دهندگان اسب ترکمن در شهرستان بجنورد نیز اظهار کرد: با سه راس اسب اصیل ترکمن خود در این جشنواره شرکت کردم تا در این شو، اسب هایم را با اسب های سایر استان ها محک بزنم.

معظمی در ادامه با یادآوری این مطلب که خراسان شمالی مهد پرورش اسب اصیل ترکمن است، از نبود پیست اسب دوانی در استان برای برگزاری مسابقات و جشنواره های ملی به منظور شوی اسب ها ابراز تاسف کرد.

وی تصریح کرد: چگونه است که در استانداری کارگروه اسب ترکمن تشکیل شده اما همچنان موضوع اختصاص زمین برای احداث پیست اسب دوانی در استان لاینحل باقیمانده است.

وی اذعان کرد: پشت میزنشینان ذی ربط برای رفع این کمبود بسیار مهم در استان به منظور رشد این صنعت در استان هنوز هیچ اقدامی را انجام نداده اند.

وی عنوان کرد: هیات سوارکاری استان با تلاش خود جشنواره ها را برگزار می کند اما با پایان جشنواره چراغ امید پرورش دهندگان اسب ترکمن استان به علت فقدان پیست اسب دوانی و نبود باشگاه های استاندارد در استان خاموش می شود.

 

نبود ویترین استاندارد برای عرضه اسب

معظمی افزود: درصورتیکه پیست اسب دوانی برای برگزاری مسابقات و جشنواره های ملی در استان مهیا می بود، علاوه بر اینکه تبادلات خرید و فروش اسب شکل و شمایل رسمی به خود می گرفت همچنین می توانستیم در یک ویترین استاندارد اسب های اصیل خود را به نمایش می گذاشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی مهد تولید اسب اصیل ترکمن است اما دیگر استان ها از جمله خراسان رضوی در زمینه احداث پیست های اسب دوانی در استان های خود پیش قدم شده اند.

ساجدی، از دیگر پرورش دهندگان اسب ترکمن در استان نیز که با 12 راس اسب ترکمن خود در این جشنواره شرکت کرده است، اظهار کرد: فقدان پیست اسب دوانی در استان که زیر ساختی بسیار مهم برای رشد صنعت اسب به شمار می آید، سرانجام موجب می شود که پرورش دهندگان ناامید از این فعالیت خود شوند.

وی افزود: مگر این صنعت برای ادامه حیاتش به انجام تبادلات نیاز ندارد؟

ساجدی گفت: این تبادلات باید در میدان های مسابقات و جشنواره ها انجام شوند که استان از این میدان مسابقات و ویترین شوی اسب ها محروم است.

 

برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در فضایی غیر استاندارد

وی تصریح کرد: به علت نبود پیست اسب دوانی استاندارد و به روز استان، چهاردهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در بش قارداش در فضایی غیر استاندارد برگزار شده است که محل استقرار اسب ها را با لوله های فلزی آماده سازی کرده اند و این لوله های فلزی برای اسب ها خطرناک هستند.

علی آرزومند نیز از دیگر پرورش دهندگان اسب ترکمن استان که با هفت راس اسب در این جشنواره ملی شرکت کرده بود نیز اظهار کرد: جشنواره ها ویترینی هستند که در آن قابلیت ها به نمایش گذاشته می شوند تا خریداران برای ارزیابی، انتخاب و خرید فرصتی داشته باشند.

وی همچنین افزود: در این جشنواره سیلمی های اصیل معرفی و شناسایی می شوند تا برای کشش های آینده مطالبه شوند.

وی تصریح کرد: این قابلیت ها باید در یک ویترین استاندارد عرضه شوند تا خط تولید تا عرضه به رشد اقتصادی برسد.

آرزومند افزود: متاسفانه استان از این ویترین سازی استاندارد محروم مانده است که امیدوار هستیم با برگزاری این جشنواره ها، نهادهای ذی ربط متوجه شوند برای رفع این زیرساخت بسیار مهم، اقدامی کارساز را انجام دهند.

رازی از مربیان سوارکاری استان نیز با تاکید بر این نکته که در این جشنواره بهترین اسب ها به نمایش گذاشته شده اند، اظهار کرد: متاسفانه فضا سازی برای شوی این اسب ها عرضه شده در این جشنواره مناسب نیست.

یزدانی، از سوارکاران اسب اصیل ترکمن از خطه راز و جرگلان نیز از فضا سازی برای استقرار اسب ها انتقاد کرد و گفت: فضاسازی برای استقرار اسب ها مناسب نبود که به اسب ها نیز آسیب وارد شده است.

دفترعصر اترک طی تماس های مکرر با محمود دلپسند،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در تلاش بود تا با این مسئول درباره دغدغه بسیار مهم پرورش دهندگان و علاقمندان به اسب ترکمن در استان گفت و گو کند که متاسفانه وقتی برای انجام مصاحبه اختصاص داده نشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه ای نجیب که از نفس افتاد/ اسب هایی که تماشاچی حرکت های لاک پشتی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..