تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرمت قلعه «پوراشرف» در استان ایلام آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالمالک شنبه زاده امروز در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت:جلسه مناقصه مرمت قلعه پوراشرف با حضور نماینده سازمان بازرسی برگزار شد که پس از بررسی های لازم  شرکت مهرازآب وآفتاب بعنوان پیمانکار مرمت قلعه پور اشرف دره شهر انتخاب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام افزود:  قلعه پوراشرف از بناهای دوره قاجار است و در سال ۱۳۳۰ در دو طبقه ساخته شده و دارای یک حیاط مرکزی است که در سنوات گذشته اقدامات حفاظتی و پاکسازی و نجات بخشی انجام شده و بعد از یک وقفه چندساله مجددا احیاء این بنا با اعتباری بالغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  از محل اعتبارت ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:  برخی از سرفصل‌های پیشنهادی به تصویب رسیده شامل پاکسازی حیاط، بند کشی، مرمت دیوارها، اجرای طاق سنگی تخریب شده، تسطیح وساماندهی و احیاء پشت بام ضلع جنوبی شامل اندود قیر واجرای دیوارهای جانبی، احیای سقف اتاق های تخریب شده خرید ونصب ناودان و...است.

وی ادامه داد: سنگ نوشته نصب شده روی دیوار ورودی قلعه پور اشرف، در سال ۱۳۳۵ قمری به دستور محمد خان پور اشرف در این منطقه از دره شهر ساخته شده است.

شنبه زاده تصریح کرد: بیشترین مصالح بکار رفته در اسکلت بنا، قلوه سنگ و در مواردی از آجر برای تزئین از جمله سر در ورودی ها و برجستگی‌ها روی دیوار استفاده شده است.

وی ادامه داد: این قلعه کاربرد نظامی- مسکونی داشته و متعلق به دوران قاجار و در نوع خود بی نظیر است.

این بنای تاریخی به شماره ۲۹۲۳ مورخ ۷۹/۹/۲۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و مربوط به اواخر قاجار است.

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرمت قلعه «پوراشرف» در استان ایلام آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..