تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه "بی&a

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید. 

پاسخ سوالات برخي از کاربران در خصوص "بیماری ها و روزه داری" كه توسط پزشکان مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و رامین اساسی متخصص چشم ارائه شده به شرح زیر است:

 

کم کاری و پرکاری تیروئید

مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و استاد علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کم کاری و پرکاری تیروئید ممانعتی برای روزه داری نیست، گفت: این افراد می‌توانند روزه بگیرند و باید قرص لووتیروکسین را ۲ ساعت بعد از افطار مصرف کنند.

دیابت و روزه داری
وی در مورد بیماران دیابتی عنوان کرد: بیمارانی که روزی چندبار در روز انسولین تزریقمی کنند نمی‌توانند روزه بگیرند البته روش‌های مختلفی برای درمان دیابت وجود دارد در مواردی که دوز انسولین کم باشد با مراجعه به پزشک می‌توان انسولین را طوری تنظیم کرد که بتوان روزه گرفت.
 
رزاقی آذر افزود: دیابتی‌ها باید انسولین را همراه با غذا تزریق کنند به همین دلیل در دوزهای بالای تزریقی روزه داری ممکن نیست، اما بیمارانی که یک یا دو بار انسولین می‌زنند می‌توانند با تزریق هنگام افطار و مانیتورینگ قندخون در طول روز روزه بگیرند، البته بهتر است که با پزشک خود مشورت کنند.
 
بیماری‌های قلبی  
این فوق تخصص غدد با بیان اینکه بیماران قلبی و فشارخون بالا با روزه داری دچار مشکل می‌شوند، عنوان کرد: بیمارانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند و مشکلات قلبی مانند تنگی عروق دارند به دلیل کم آبی و افزایش غلظت خون خطر حمله قلبی عروقی در آن‌ها وجود دارد و توصیه می‌شود که روزه نگیرند.
 
بیماری‌های چشمی و روزه داری
رامین اساسی متخصص چشم با اشاره به این که بیماری‌های چشمی برای روزه داری منع ایجاد می‌کنند، گفت: کسانی که به خشکی چشم مبتلا هستند به دلیل آنکه در طول روزه داری بدن با کم آبی مواجه می‌شود و موجب تشدید خشکی چشم می‌شوند بهتر است روزه نگیرند.
 
وی افزود: بیماران دیابتی و مبتلایان به گلوکوم نیز نمی توانند روزه بگیرند به جز این سه مورد سایر بیماری‌های چشمی منعی برای روزه داری ایجاد نمی‌کند.
 

این متخصص چشم با اشار به بروز تاری چشم به خصوص در افراد آستیگمات در طول روزه داری گفت: وقتی فرد روزه می‌گیرد به دلیل کم آبی بدن، خشکی چشم نیز ایجاد می‌شود و این در افراد با چشم آستیگمات، نوعی آستیگمات کاذب و به عبارتی تاری ایجاد می‌کند که با مراجعه به چشم پزشک و مصرف قطره‌های چشمی در ساعات بعد از افطار این عارضه رفع می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه "بی&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..