تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سندی دیگر از حمایت آمریکا از تروریست ها+ فیلم

سندی دیگر از حمایت آمریکا از تروریست ها+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیگ برژینسکی به عنوان یکی از حامیان اصلی تشکیل شبه نظامیان مجاهد افغان، علیه حزب حاکم دموکراتیک این کشور شناخته می‌شود. سیاستمداری که در دوره فعالیت های سیاسیش، رئیس جمهور وقت جیمی کارتر را برای کمک به طالبان متقاعد کرده و تلاش های زیادی در این حوزه انجام داد ( هر چند بعدها به دلیل عملیات تروریستی 11 سپتامبر بوسیله طالبان مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت ).

وی در سال 1979 با کمک سرویس‌های امنیتی پاکستان و حمایت ‌های مالی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا ( سی آی ای ) و ام آی سیکس انگلستان، تلاش های جدی در زمینه حمایت، تجهیز، آموزش و راهنمایی گروه های رادیکال و نیروهای ضد کمونیست در افغانستان و پاکستان کرد، استراتژی کلانی که گویا قسمتی از برنامه بلند مدت آمریکا در تشویق شوروی به حمله نظامی بود.

پشتیبانی های نظامی سیا با رقم 3 تا 20 میلیارد دلار آمریکا یکی از پرهزینه ترین و طولانی ترین عملیات های مخفی سازمان سیای آمریکا بود، عملیاتی با نام سیلکون که طی آن کمک ها از طریق سرویس مخفی پاکستان ( سرویس اطلاعات داخلی ) به دست مجاهدین افغان می رسید.

 در فیلم زیر برژیسکی در حالی نشان داده می شود که مشغول سخنرانی برای گروهی از نظامیان افغان است، وی با استفاده از شگرد شستشوی مغزی و بکاربردن کلماتی اعتقادی سعی بر آماده سازی نیروهای افغان دارد.


 

برای دانلود اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سندی دیگر از حمایت آمریکا از تروریست ها+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..