تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از امنیت دستگاه اندرویدی خود حفاظت کنیم؟

قبل از این‌که به خودتان زحمت بدهید و آخرین نسخه از یک آنتی‌ویروس را روی دیوایس اندرویدی خود نصب نمایید یا داده‌ها و پیام‌های خود را کدگذاری کنید و یا برخی دیگر از اعمال پیچیده را بر روی اسمارت‌فون خود انجام دهید، برای آن‌که از امنیت دیوایس اندرویدی خود حفاظت کنید اولین و مهم‌ترین کار این است که برای آن یک روش قفل کردن انتخاب نمایید. بله، راه حل مشکل حفظ امنیت دیوایس، به همین سادگی است.

شاید شگفت‌زده شوید اگر بدانید که تعداد کثیری از کاربران اندروید برای لاک اسکرین خود نه رمزی تعیین می‌کنند، نه الگویی و نه اثر انگشتی و این یعنی هوم اسکرین دیوایس این کاربران به سادگی و فقط با یک اشاره در دسترس قرار می‌گیرد. درست است که این کار سرعت استفاده از دیوایس را بالا می‌برد (خصوصا اگر در طول روز بارها به گوشی‌تان احتیاج داشته باشید)، اما نمی‌توان اهمیت قفل گذاشتن روی لاک اسکرین را منکر شد.

فعال کردن لاک اسکرین کار بسیار راحتی است و در نهایت هم منجر به افزایش میزان امنیت دیوایس‌تان خواهد شد. خودتان چطور فکر می‌کنید؟

خطرات استفاده نکردن از قفل لاک اسکرین

اولین خطر موجود چیزی است که به آن هک کردن بصری می‌گویند؛ وقتی در مکان‌های عمومی مشغول چک کردن اطلاعات مهم در گوشی خود هستید، ممکن است دیگران از پشت سر شما سرگرم دید زدن صفحه نمایش اسمارت‌فون شما باشند، بنابراین بهتر است بررسی اطلاعات مهم در دیوایس را به مکان‌های خصوصی و شخصی اختصاص بدهید. حال اگر اسمارت‌فون شما لاک اسکرین نداشته باشد و شما هم آن را جایی جا گذاشته باشید، هر کسی می‌تواند به سادگی تمام پیام‌ها و اطلاعات خصوصی شما را بخواند. داشتن یک لاک اسکرین قفل شده تمامی این خطرات را از میان برمی‌دارد.

امنیت دیوایس اندرویدی

از سوی دیگر اگر روی دیوایس گم شده‌تان لاک اسکرین فعال نباشد، مجرمان موبایلی ممکن است از اسکنرهای سیم کارت استفاده کنند تا در آینده بتوانند از اطلاعات سیم کارت اسمارت فون شما سوء استفاده نمایند و یا با آن تماس تلفنی برقرار کنند. در این مواقع هم اکثرا این مجرمان تماس داخلی نمی‌گیرند و نهایتا شما مجبور می‌شوید قبض‌های موبایل بسیار گران قیمتی را پرداخت کنید. خوشبختانه اپراتورهای موبایل در این شرایط خیلی سریع اقدام می‌کنند و اگر حق با شما باشد مشکل را حل می‌کنند، ولی بهترین راه‌کار این است که از همان ابتدا لاک اسکرین دیوایس‌تان را فعال کنید.

امنیت دیوایس اندرویدی

به غیر از این، سارقان هویت هم اگر بتوانند به اسمارت فون قفل نشده شما دسترسی پیدا کنند ممکن است مشکلات بسیار بزرگ‌تری را برای شما رقم بزنند؛ مشکلاتی که حتی باعث می‌شوند قبض‌های گران قیمت را به کلی فراموش کنید. مثلا ممکن است کنترل اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را در دست بگیرند و مطالب نامناسبی را به اشتراک بگذارند، یا بدتر از آن ممکن است به اطلاعات شخصی و مهمی که در اپ‌های اسمارت‌فون خود ذخیره کرده‌اید دسترسی پیدا کنند. افرادی که قربانی نقشه‌های شوم سارقان هویت می‌شوند معمولا سال‌ها درگیر خواهند بود چون همیشه این احتمال وجود دارد که اطلاعات خصوصی‌شان توسط سارقان به فروش برسد.

چطور لاک اسکرین دیوایس خود را قفل کنید؟

به جای نگرانی بهترین کار این است که همین حالا لاک اسکرین اسمارت‌فون یا تبلت خود را قفل کنید. کار سختی نیست و نهایتا پنج دقیقه از وقت شما را می‌گیرد. هر دیوایس روش‌های خاص خودش برای قفل کردن لاک اسکرین را دارند، ضمن این‌که دیوایس‌های جدید علاوه بر روش‌های معمول، به اسکنر اثر انگشت نیز مجهز هستند.

امنیت دیوایس اندرویدی

برای قفل کردن صفحه لاک اسکرین در اندروید، معمول‌ترین راه‌کار این است که وارد Settings بشوید، گزینه Security را انتخاب کنید و وارد بخش Screen Lock بشوید. در این بخش می‌توانید یک رمز یا طرح برای لاک اسکرین انتخاب کنید. اگر خواستید روش انتخاب طرح را انتخاب کنید، می‌توانید نقطه‌های روی صفحه را هم نامرئی کنید تا ایمنی بیشتری داشته باشد. همچنین این امکان را هم دارید که قفل شدن دستگاه را به صورت خودکار و با گذشت مدت زمان خاصی، تنظیم کنید. علاوه بر این‌ها شما قادر خواهید بود تا برای سیم کارت‌تان هم قفل بگذارید یا Android Device Manager را فعال کنید تا هرگاه هندست خود را گم کردید، با این سرویس به سادگی بتوانید از راه دور و از طریق وب، دیوایس خود را قفل و یا اطلاعات موجود در آن را پاک کنید تا به دست کسی نیافتد.

امنیت دیوایس اندرویدی

با این حال قفل کردن لاک اسکرین همیشه هم نمی‌تواند شما را از دست سارقان و مجرمان موبایلی در امان نگاه دارد.

کدگذاری سخت‌افزاری چه کمکی می‌کند؟

وقتی می‌خواهید برای لاک اسکرین خود رمز، طرح یا اثر انگشت معین کنید، سیستم راهنمای نصب قفل ایمنی لاک اسکرین از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید ویژگی روشن شدن ایمن یا همان Secure Start-Up را هم فعال کنید یا خیر. این ویژگی به حافظه داخلی دیوایس شما یک لایه امنیتی اضافه خواهد کرد.

پیشنهادم این است که حتما این ویژگی را فعال کنید چون هر چه بیشتر به لایه‌های امنیتی دیوایس خود بیافزایید، کار سارقان و مجرمانی که قصد دارند از هندست شما سوءاستفاده کنند سخت‌تر می‌شود. شاید آن‌ها بتوانند قفل لاک اسکرین را با ریست کردن یا تغییر فریمور دور بزنند، ولی روشن شدن ایمن این احتمالات را هم کنار می‌زند.

آیا شما هم از قفل لاک اسکرین استفاده می‌کنید؟ چه راه‌کارهای دیگری برای افزایش ایمنی دیوایس اندرویدی پیشنهاد می‌کنید؟ منتظر دیدگاه‌های شما هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از امنیت دستگاه اندرویدی خود حفاظت کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..