تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین دستگاه بالابر مکانیزه خرماچین کشور در دشتستان بوشهر رونمایی شد

سازنده و طراح این دستگاه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این دستگاه تمام مکانیزه زیر نظر شرکت دانش بنیان کشور و با مشارکت واحد اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و هزینه چهار میلیارد ریال ساخته شده ساخته شده است.
سید بابک هکی افزود: وزن آن حدود 3200 کیلوگرم و حداکثر ارتفاع آن 16 متر است با گردش زاویه ای 360درجه و داری سبدهای چینش است.
وی اضافه کرد: این دستگاه در زمینه چیدن خرما در فصل برداشت، هرس و آرایش نخل (کنه زنی)، گرده افشانی، سم پاشی و برداشت محصول کارایی دارد.
هکی بیان کرد: برای انجام تست اولیه این دستگاه تحویل یکی از کشاورزان منطقه آبپخش می شود که به مدت یک هفته در نخلستان ها امتحان خود را پس دهد.
وی ادامه داد: پس از آزمایش اولیه، دستگاه برای به روز شدن، تست نهایی برای استفاده در نخلستان های جنوب به مرحله تولید انبوه می رسد و به بازار عرضه وارد می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در سال 96 در حوزه نخیلات استان بوشهر با توجه به جایگاه و ارزش اقتصادی خرما اقداماتی را در برنامه داریم.
خسرو عمرانی افزود: طرح تحول نخیلات دشتستان که در مدت2 سال گذشته روی آن کار شد، برنامه اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم تسریع شود.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که همیشه دغدغه کشاورزان و مسئولان بخش کشاورزی استان بوشهر بوده بحث توسعه مکانیزاسیون در حوزه نخیلات استان بوشهر است که در سنوات گذشته کارهایی صورت گرفت و یکی از بحث های اصلی در این رابطه تهیه و فراهم کردن یک دستگاه بالابر متناسب با شرایط استان است که این دستگاه امروز و همزمان با فصل هرس و آرایش محصول خرما (کنه زنی ) وارد استان شده است.
عمرانی ادامه داد: این دستگاه در تست اولیه دارای کارایی مطلوبی بود که قرار است به مدت چند روز در سطح استان کار کند و از این طریق همه کاستی ها مشخص و به سازنده آن منعکس شود که تا 2 ماه آینده در مرحله برداشت خرما این دستگاه با اصلاحات جدیدی وارد نخلستان های استان شود و تست نهایی را داشته باشیم و از این طریق یکی از نیازهای اساسی حوزه نخیلات را بتوانیم جامع عمل بپوشانیم.
یکی از کشاورزان منطقه دشتستان گفت: درخت خرما با توجه به اینکه زمین های مناطق با هم فرق دارد بسیار بلند می شود حتی تا 16 متر ارتفاع نیز می رسد و با توجه به اینکه کارهای گرده افشانی، اصلاح نخیلات، برداشت محصول و سمپاشی بصورت دستی و سنتی انجام می شود بسیار برای کشاورزان مشکل ساز شده است.
محمدحسین سبحانی افزود: به همین دلیل ضرورت مکانیزه شدن هرس، برداشت محصول و گرده افشانی نخلیلات منطقه از نیازهای اساسی نخلداران است.
وی گفت: اگر دولت حمایت کند و این دستگاه بصورت دقیق، مکانیزه و مقرون به صرفه باشد بسیار برای کشاورزان خوب است و ما حمایت می کنیم.
سبحانی بیان کرد: هم اکنون سالانه بر اثر سقوط از درخت نخل شمار زیادی جان می سپارند و یا قطع نخاع می شوند.
وی گفت: این درحالی است این افراد از بیمه نیز برخوردار نیستند و با توجه به قول مسئولان در زمینه بیمه کارگران نخیلات اما هنوز هیچ کاری در در این زمینه صورت نگرفته است.
استان بوشهر دارای بیش از 6 میلیون اصله نخل است که عمده آن در شهرستان دشتستان متمرکز است.
7213/6043**
خبرنگار : سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین دستگاه بالابر مکانیزه خرماچین کشور در دشتستان بوشهر رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..