تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی که مغزتان خودخوری می‌کند!

این سلول‌ها که میکروگلیا نام دارند،  مسئول پاکسازی مغز هستند و پس از تجزیه سیناپس‌ها و به جای ماندن سلول‌های مرده شروع به پاکسازی آنها می‌کنند.

این سلول‌های کوچک دارای شاخه‌های بسیاری هستند که می‌توانند به طور دائم حرکت کرده و هرگونه عناصر بیگانه مثل نورون‌های مرده را از بین ببرند.

یکی از بدترین شرایطی که وجود دارند این است که این سلول‌های پاک کننده در افرادی که به زوال عقل مبتلا هستند فعال‌تر می‌شود.

بر همین اساس پژوهش‌های جدیدی بر روی موش‌ها به صورت آزمایشگاهی صورت گرفت که نشان داد مغز موش‌ها به دلیل عدم خواب و استراحت کافی شروع به خود خوری میکند.

این سلول‌ها آستروسیت نام دارند و مانند یک دستگاه مکنده کوچک در مغز عمل کرده و اتصالات ضعیف مغز را که ضعیف شده یا از هم گسسته شده‌اند را پاکسازی می‌کنند.

به گفته محققان این فرآیند ممکن است در ظاهر یک روند مثبت به نظر بیاید اما می‌تواند به آلزایمر منجر شود، این پژوهش در ادامه پژوهشی انجام شد که نشان می‌داد کمبود خواب‌، افراد را در معرض بیماری قلبی قرار می‌دهد.

در آن پژوهش مشخص شد افرادی که در شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند بیشتر در معرض خطر مرگ و میر به دلیل سندرم متابولیک قرار دارند که این سندرم ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی است.

livestrong.com

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی که مغزتان خودخوری می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..