تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت بهسازی حرم امامین عسکریین (ع)/ نصب خشت طلا در ایوان قبله به شیوه‌ مقرنس‌کاری+ تصویر

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سحرگاه 4 اردیبهشت ماه ضریح مطهر امامین عسکریین (ع) بدون انجام تشریفات رسمی و با حضور زائران در سامرا رونمایی شد.

اما این پایان کار بهسازی و مرمت این حرم نبود چرا که ارادت ایرانیان به خاندان اهل بیت بویژه امامین عسکریین همچنان ادامه دارد. 

هم اکنون مشغول نصب خشت‌های طلا در بخش ایوان قبله هستند که عکس آن در ذیل قابل مشاهده است. 

براى نخستین بار خشت‌هاى طلا به شکل مقرنس در سقف ایوان قبله حضرت در سامراء و بدون پشتوانه گچى و با طرز جدید و پشتوانه‌هاى فلزى نصب می‌شود. 

درب ضریح مطهر عسکریین از درون و همچنین سال و تاریخ ساخت آن بسیار دیدنی است. 

صندوق‌هاى زیباى خاتم امامین عسکریین، حکیمه خاتون و نجمه خاتون از درون ضریح مطهر یادآور مظلومیت اهل بیت (ع) است. 

سقف زیباى فیروزه‌اى حرم مطهر عسکریین (ع) موجب حیرت زائران و جلب توجه آنان شده است ضمن اینکه نشان دهنده معماری‌ ایرانی اسلامی است. 

دیدن فیلم پیش‌رو از حرم مطهر عسکریین در سامراء و ضریح زیبا و هنرى آن هم نشان دهنده اقدامات جدی و بهسازی این حرم است.

 

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

http://fna.ir/C2VBIE



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت بهسازی حرم امامین عسکریین (ع)/ نصب خشت طلا در ایوان قبله به شیوه‌ مقرنس‌کاری+ تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..