تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تب کریمه‌کنگو تاکنون جان سه نفر را گرفته است/ هشدار به کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها

عباس عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد شایعاتی مبنی بر شیوع تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو در کشور اظهار داشت: در ابتدای سال یک مورد مرگ ناشی از تب کریمه‌کنگو به طور رسمی اعلام و ثبت شده است که در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده و 2 مورد هم در فضای مجازی در استان‌های اصفهان و کرمانشاه اعلام شده، اما به طور رسمی ثبت نشده است.

وی در مورد دلایل شیوع این بیماری و راهکارهای مراقبتی گفت: تمام چوپانان، افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند، قصابان، پرستاران و توزیع‌کنندگان گوشت در معرض خطر این بیماری قرار دارند، اما این بیماری بین کنه و انسان منتقل می‌شود که در صورت رعایت نکات بهداشتی قابل کنترل است. 

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی تصریح کرد:‌ سازمان دامپزشکی آموزش‌های لازم را به افراد در معرض خطر ارائه کرده و در عین حال سمپاشی اماکن جایگاه دام، ایجاد حمام ضدکنه، دوش‌های دام وارداتی، سمپاشی اماکن قرنطینه‌ای و نظارت بر روند بسته‌بندی گوشت از جمله اقداماتی است که انجام داده‌ایم. 

عباسی این را هم گفت که طرح پیش‌سرد کردن گوشت که سبب می‌شود PH گوشت تغییر کند، نیز به از بین رفتن ویروس این بیماری کمک می‌کند و مصرف‌کنندگان حتماً دقت کند که گوشت را از قصابی‌های معتبر خریداری کرده و گوشت حتماً در یخچال نگهداری شده باشد. 

وی توصیه کرد: از خرید گوشت‌ دامهایی که در محیط باز و در معابر ذبح می‌شوند، خودداری کنند. 

به گزارش خبرنگار فارس، تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو در کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای آفریقایی نیز مشاهده شده که با رعایت نکات بهداشتی در مراکز تهیه و عرضه دام، به راحتی قابل کنترل است. 

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/FMWYXF اخبار مرتبط مرگ یک نفر بر اثر تب کریمه در اصفهان/ عدم آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های دولت96/03/07 - 10:54شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام با افزایش گرمای هوا/ بروز تب کریمه با مصرف گوشت آلوده96/02/31 - 12:57



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تب کریمه‌کنگو تاکنون جان سه نفر را گرفته است/ هشدار به کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..