تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزه گرفتن زنان باردار

ماه رمضان روزه گرفتن زنان در بارداری روزه داری و بارداری روزه داری در سه ماهه نخست بارداری روزه داری در سه ماهه سوم بارداری روزه داری در سه ماهه دوم بارداری

یکی سوالات رایج زنان باردار و شیرده این است که آیا در این دوران می توانند روزه بگیرند؟ آیا با روزه داری، مواد غذایی کمتری به جنین خود می رسد؟ آیا روزه داری اخلالی در رشد جنینشان ایجاد می کند؟ با دکتر سلام همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

روزه داری و بارداری

برای پاسخ به این پرسش باید موضوع را به صورت جداگانه و در حالات مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد

1. روزه داری در سه ماهه نخست بارداری:

در ماه های اول بارداری به ویژه هشت هفته نخست بارداری که سلول های اولیه بافت مغزی جنین در حال شکل گیری هستند روزه داری میتواند بر رشد عمومی جنین تاثیر گذاشته و خطرات جبران ناپذیری برجای گذارد. این موضوع علی الخصوص در فصولی از سال که ساعات روزه داری طولانی است و به حدود 10_12 ساعت می رسد خطرناک تراست بعلاوه تهوع (ویارکه در ماه های اول بارداری بیشتر است ) نیز خود سبب می شود که امکان روزه داری در این دوره کمتر شود .

2. روزه داری در سه ماهه دوم بارداری:

روزه داری در سه ماهه دوم با نظر موافق پزشک معالج منعی ندارد .زیرا عموما اثر سوئی برجنین نخواهد گذاشت .

3. روزه داری در سه ماهه سوم بارداری:

دراین دوره نیز روزه داری مادر به صلاح جنین نیست زیرا در سه ماه سوم بخش عمده انرژی جنین از قند خون مادر تامین می شود و اگر مادر در این دوره اقدام به روزه داری نمایید چربی های بدن او تجزیه شده ، ترکیبات کتونی از آن حاصل می شود که می تواند از طریق جفت وارد گردش خون جنین شده و به سیستم عصبی جنین آسیب برساند .

توصیه مهم برای روزه گرفتن زنان باردار در سه ماه سوم

1. فعالیت کمی داشته باشند

2. آزمایش های خون و ادار آن ها طبیعی باشد .

3. بیماری خاصی نداشته باشند .

4. میزان کالری (موادغذایی) مورد نیازشان را براساس قد ، وزن وسن حاملگی با نظر پزشک معالج محاسبه نمایند.

5. فشار خون طبیعی داشته باشند

از کتاب رهنمای سلامت در ماه مبارک رمضان

تالیف: دکتر علی یزدی نژاد و دکتر سیدرمضان محسن پور

zums




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزه گرفتن زنان باردار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..