تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران/ نقل و انتقال آزاد فیش حج، خارج از سازمان حج و زیارت قانونی نیست

اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران/ نقل و انتقال آزاد فیش حج، خارج از سازمان حج و زیارت قانونی نیستبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر، اظهارداشت: عده‌ای سودجو با سوء استفاده از علایق مذهبی مردم در پوشش خرید فیش تمتع و عمره به بالاترین قیمت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: در این نوع شگرد، افراد کلاهبردار با افتتاح یک دفتر بدون مجوز در سطح شهر با انجام تبلیغات گسترده و فریبنده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی و حتی رسانه‌ها و جراید و یا با راه اندازی سایتی تحت عنوان سازمان حج و زیارت با ترفندهای خاصی اقدام به دریافت وجه به منظور ثبت نام در کاروان‌های اعزامی فوری حج و زیارت می‌کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نقل و انتقال فیش حج تنها تحت ضوابط و شرایط ویژه و موارد خاص فقط از طریق دفاتر سازمان حج و زیارت و با حضور صاحب فیش انجام می‌شود، گفت: هر گونه نقل و انتقال آزاد فیش حج که خارج از سازمان حج و زیارت انجام شود، قانونی نیست و کلاهبرداری به شمار می‌آید.

وی افزود: افرادی که در تبلیغات خود مدعی می‌شوند که نقل و انتقال فیش‌ها مورد تایید سازمان حج و زیارت است، خلاف واقع ادعا کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دلالان برای کسب درآمدهای میلیونی، با استفاده از عدم آگاهی و اطلاع کافی مردم، فیش حج آن‌ها را با قیمت پایین خریداری و با درج آگهی در برخی رسانه‌ها اقدام به فروش آن می‌کنند.

سرهنگ اکبری بیان کرد: گروهی از دارندگان فیش حج که قصد دارند تا از اعتبار و امتیاز فیش خود استفاده مادی ببرند، اغلب به علت عدم آگاهی و اطلاع از قوانین و مقررات، در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار می‌شوند.

وی اضافه کرد: این افراد به امید نفع و سودی بالاتر، در بسیاری از موارد نه تنها سودی نمی‌برند بلکه به دلیل سوء استفاده دلالان و کلاهبرداران از این مسئله، امتیاز فیش خود را نیز از دست می‌دهند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا به شهروندان توصیه کرد: برای انتقال فیش حج بایستی به دفاتر دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت مراجعه کنند در غیر این صورت نباید به هر دفتری که با این عنوان فعالیت دارد، اعتماد کرده و مبالغی را پرداخت کنند.

وی از تمامی شهروندانی که قصد سفرهای زیارتی خصوصا سرزمین وحی را دارند، توصیه کرد: فریب شگرد افراد سودجو را نخورند و هر گونه مورد مشکوک را با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری کلاهبرداران موسسه خیریه خرید و فروش فیش‌های تقلبی"حج"

سرهنگ اکبری در ادامه از دستگیری کلاهبرداران موسسه خیریه‌ای که به بهانه خرید و فروش فیش‌های "حج" از شهروندان اخاذی می‌کردند، خبرداد و گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه یک موسسه خیریه از متقاضیان "حج" ثبت نام می‌کند، برخی از شهروندان که آرزوی سفر به سرزمین وحی را داشتند اقدام به خرید فیش کردند.

وی با بیان اینکه افراد کلاهبردار با این ترفند که این موسسه فیش‌های حج مربوط به یکی از سازمان‌های دولتی را با قیمت مناسب در اختیار زائران قرار می‌دهد، افزود: از آنجا که تعدادی از افراد مورد وثوق محلی نیز واسطه و مبلغ این امر بودند، در مدتی کوتاه صد‌ها نفر برای خرید فیش خارج از نوبت، به دفتر این موسسه مراجعه و با پرداخت مبلغ مورد نظر، ثبت نام کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پس از گذشت چند هفته، خریداران فیش‌ها که منتظر اعلام فهرست و زمان اعزام زائران خانه خدا بودند، متوجه شدند نام آن‌ها در فهرست زائران نیست؛ لذا برای پیگیری موضوع به دفتری که فیش حج را خریده بودند مراجعه کردند، اما با دفتر بسته و متصدیان متواری مواجه شدند.

وی به طرح شکایت شهروندان در مراجع قضایی و ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی کارآگاهان مشخص شد چند زن با اجاره دفتری تحت عنوان موسسه خیریه و با همکاری فردی که سابقه طولانی دلالی فیش‌های حج را داشته، این کار را انجام داده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد شیاد با تبلیغات دروغین و با دامن زدن به آتش اشتیاق متقاضیان و سوءاستفاده از این حس معنوی، در قبال دریافت مبالغی از آنها، به آنان برگه‌های رسید وجه و وعده اعزام فوری به حج را می‌دادند و یا در مواردی تعدادی فیش تقلبی در اختیارشان قرار داده و سپس در فرصت مناسب متواری شده بودند.

وی گفت: پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی و چهره نگاری متهمان، محل اختفای آنان شناسایی و تمامی این افراد دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

سرهنگ اکبری به عدم صبر و شکیبایی متقاضیان و تلاش برای عزیمت خارج از نوبت به سرزمین وحی (حج) اشاره کرد و گفت: مراجعه به شرکت‌های غیر قانونی و دفاتر تبلیغاتی و تسلیم شدن متقاضیان در برابر تبلیغات فریبنده سودجویان مبنی بر اعزام فوری به حج، طمع و عدم توجه به اشکالات شرعی و قانونی از سوی دارندگان فیش برای فروش به منظور دستیابی به سود بیشتر و ده‌ها موضوع دیگر باعث شده تا دارندگان، فروشندگان و خریداران فیش حج به راحتی در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار گیرند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان، گفت: عدم صبوری متقاضیان و تلاش آنان برای عزیمت فوری به حج و دستیابی به هدفی موجه از طریق خلاف ضوابط قانونی و همچنین تسلیم شدن آن‌ها در برابر تبلیغات فریبنده سودجویان موجب زیان و ضرر می‌شود که گاهی جبران ناپذیر است؛ مردم باید در این خصوص توجه و دقت لازم را داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: فروش اسناد و فیش‌های تقلبی و جعلی حج از سوی برخی دلالان، برای خریداران مشکلات حقوقی ایجاد می‌کند لذا متقاضیان تشرف به حج تمتع و عمره مفرده با مراجعه به سازمان حج و زیارت و دفاتر و نمایندگی‌های مجاز آن سازمان نسبت به تهیه فیش و واریز وجه در شعب منتخب بانک‌های اعلامی اقدام و از مراجعه به سایت‌ها و دفاتر غیرمجاز و پاسخگویی به تماس‌ها و پیامک‌های ناشناس که متقاضیان را دعوت به واریز وجه می‌کنند، جداً پرهیز کنند.

وی به تبلیغات فریبنده سودجویان در فضای مجازی و غیره مبنی بر اعزام فوری به حج اشاره و به شهروندان توصیه کرد: برای تهیه فیش حج، صرفا به دفتر سازمان حج و زیارت استان خود مراجعه و از پرداخت پول و تحویل مدارک به افرادی که با تبلیغات گسترده و فریبنده مدعی فروش فیش‌های حج با نوبت‌های فوری هستند، خودداری کرده تا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نشوند.

سرهنگ اکبری در خاتمه به ظاهر آراسته، شیک پوش و خوش برخورد اکثر کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: این افراد ظاهر خود را مطابق با موضوع کلاهبرداری منطبق کرده که در این راستا شهروندان به راحتی فریب ظاهر سازی و چرب زبانی آنان را می‌خورند که در این رابطه نباید صرفا به ظاهر افراد، وضعیت شرکت، دفتر محل کار و برخوردهای محترمانه آنان توجه کرد بلکه باید از رسمی و غیر رسمی بودن شرکت مطمئن شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعزام فوری به حج، بدون نوبت؛ شیوه جدید کلاهبرداران/ نقل و انتقال آزاد فیش حج، خارج از سازمان حج و زیارت قانونی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..