تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندومتریوز در زنان، خطرات عدم درمان به موقع

این بیماری یک نوع بیماری پنهان در خانم‌ها محسوب می‌شود که علت ایجاد آن ناشناخته است،

آندومتریوز یک نوع بیماری پنهان در خانم‌ها است که عوامل مختلفی در ایجاد آن مؤثر هستند. دکتر اعظم موسوی، رئیس انجمن زنان و مامایی در رابطه با بیماری آندومتریوز در زنان گفت: این بیماری یک نوع بیماری پنهان در خانم‌ها محسوب می‌شود که علت ایجاد آن ناشناخته است، اما عوامل مختلفی ائم از استرس، عوامل مسمومیت در محیط زیست و غذا در ایجاد این بیماری نقش اساسی نیز دارند.

علائم آندومتریوز
این بیماری به صورت‌های مختلف مثل دردهای لگن، نازایی مشاهده می‌شود و ایجاد چسبندگی در لگن می‌کند و ممکن است عوارضی برای روده‌ی بزرگ و مثانه نیز داشته باشد که با ایجاد کیست همراه است. این بیماری در صورتی که باروری در سن 30 – 35 به تعویق افتد، بیشتر مشاهده می‌شود.

در بعضی موارد ممکن است علائم این بیماری با علائم سرطان روده اشتباه گرفته شود که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

درمان آندومتریوز
درمان بیماری آندومتریوز می‌تواند به صورت دارویی و هم با جراحی همراه باشد. در صورتی که بیماری تازه شروع شده باشد، با دارو کنترل می‌شود اما در صورت شدت آن باید جراحی انجام شود و یا حتی لازم است برای درمان آن، قسمتی از روده‌ی بزرگ را برداشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندومتریوز در زنان، خطرات عدم درمان به موقع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..