تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزاد سازي خرمشهر قله ي افتخارات ملت ايران در دفاع مقدس است/ عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر نقطه ي عطفي در تاريخ انقلاب است/ فتح خرمشهر قدرت دفاعي و نظامي ملت ايران را به رخ جهان كشاند / شهدا و جانبازان نماد مقاومت و پيروزي ملت ايران هستند / ايران به پشتو

دكتر جهانگيري در دهمين كنگره ي ملي تجليل از ايثارگران :

معاون اول رييس جمهور از سوم خرداد و سالروز آزادسازي خرمشهر بعنوان سالگرد حماسه اي بزرگ در تاريخ ايران و دفاع مقدس ياد كرد و گفت: سالگرد آزادسازي خرمشهر قله ي افتخارات ملت ايران در دفاع مقدس است كه عزت و اقتدار را در جنگي نابرابر براي ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران به ثبت رساند.

آزاد سازي خرمشهر قله ي افتخارات ملت ايران در دفاع مقدس است/ عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر نقطه ي عطفي در تاريخ انقلاب است/ فتح خرمشهر قدرت دفاعي و نظامي ملت ايران را به رخ جهان كشاند / شهدا و جانبازان نماد مقاومت و پيروزي ملت ايران هستند / ايران به پشتوانه ي مردم و نيروهاي مسلح از هيچ قدرتي كمترين هراسي ندارددكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (چهارشنبه) در دهمين كنگره ي ملي تجليل از ايثارگران اظهار داشت: خرداد، ماهي بزرگ براي همه ي ماست كه در شكل گيري و تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي نقش موثري داشته و حوادث و اتفاقات تاريخي و تاريخ ساز را در تاريخ ايران رقم زده است.
معاون اول رييس جمهور افزود: خرداد سال 42، 61، 68 و خرداد سال هاي ديگر هر كدام براي ملت ايران داراي درس ها و خاطرات فراوان است.
وي با تبريك سالگرد آزادسازي خرمشهر و گراميداشت ياد شهداي دفاع مقدس، شهداي انقلاب اسلامي، شهداي دفاع از حرم و به ويژه شهداي فتح خرمشهر افزود: ياد شهيدان فهميده و محمدي و جهان آرا را پاس مي داريم كه نامشان با فتح خرمشهر گره خورده است.
دكتر جهانگيري ادامه داد: اداي احترام مي كنيم به سرمايه ي عظيمي كه براي اين كشور به جا مانده و اين سرمايه هيچ گاه كم شدني نيست. اين اداي احترام اقدامي اداري و رسمي نيست كه براي انجام آن مكلف و موظف باشيم بلكه اداي احترام و تجليل از ايثارگران براي ما يك وظيفه و ضرورت است.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: ما وظيفه داريم ارزش ها را زنده نگه داريم چرا كه مسئولين كشور با تكيه بر اين ارزش ها مي توانند كشور را از بسياري از موانع عبور دهند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه تجليل از ايثارگران يك ضرورت است گفت: هر ايراني و هر يك از مسئولين بايد تاريخ انقلاب را به خوبي بدانند و اين تاريخ بايد بازخواني شده و مسير سخت ايام بازگو شود تا اين مقطع از تاريخ به دست فراموشي سپرده نشود.
دكتر جهانگيري در ادامه عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر را نقطه ي عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: فتح خرمشهر نگاه دنيا به جمهوري اسلامي ايران را تغيير داد و قدرت دفاعي و نظامي ملت ايران را به رخ جهان كشاند.
معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: نقش امام خميني(ره) در اين رويداد تاريخي بسيار تعيين كننده بود و امام راحل در اين مقطع، رهبري پيامبر گونه اي انجام داد.
وي همچنين با اشاره به نقش موثر سپاه پاسداران، ارتش جمهوري اسلامي و بسيج در دوران دفاع مقدس و بويژه فتح خرمشهر گفت: نقش سپاه ، ارتش و بسيج براي ملت ايران ماندگار است و شهيدان و جانبازان نماد مقاومت و پيروزي ملت ايران هستند.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه شهدا و جانبازان عزت و آبرو به كشور بخشيدند گفت: بايد هميشه نام و ياد اين عزيزان در كشور بدرخشد و بايد تلاش كنيم كه فرهنگ آنها را زنده نگه داريم و اين يكي از رسالت هاي مهم بنياد شهيد و امور ايثارگران است كه سرمايه ي فرهنگي كشور را تقويت كند چرا كه سرمايه ي فرهنگي به تقويت سرمايه ي اجتماعي كشور كه مهمترين سرمايه است كمك مي كند.
معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات دوره ي دوازدهم رياست جمهوري اظهار داشت: امسال جشن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر در حالي برگزار مي شود كه كشور در اوج نشاط، اميد و اقتدار قرار دارد و بر قله ي افتخار ايستاده است چرا كه مردم در 29 ارديبهشت حركتي معنادار انجام دادند.
وي افزود: خيلي ها منتظر بودند كه حضور كم رونق مردم در پاي صندوق هاي راي را مشاهده كنند وبگويند كه فشارها باعث شده مردم از انقلاب و نظام فاصله بگيرند اما انتخابات پرشور به نظام قدرت و عزت بخشيد و خواست مقام معظم رهبري را محقق ساخت و بلوغ و رشد ملت ايران را در بالاترين سطح در جامعه ي بين الملل به نمايش گذاشت.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه ما در منطقه اي پرآشوب و ملتهب قرار داريم تصريح كرد: برخي كشورهاي نادان گاهي براي ملت ايران چنگ و دندان نشان مي دهند كه بعنوان نمونه رييس جمهور آمريكا روزهاي گذشته با حضور در عربستان و رژيم صهيونيستي براي ملت ايران چنگ و دندان نشان داد اما واقعيت اين است كه ملت ايران با حضور بي سابقه و پرشور خود در انتخابات به همه ي اين تهديدات و سخنان پاسخ قاطع داد.
معاون اول رييس جمهور افزود: همه ي دنيا به خوبي مي داند كه در منطقه ي ناامن خاورميانه ايران امن ترين كشور است و در شرايطي كه كشور هاي منطقه از قدرت مردم خود و دموكراسي و صندوق رأي هراس دارند، ايران كشوري است كه سرآمد مردم سالاري است به گونه اي كه در يك ماه اخير چندين اجتماع چند ده هزار نفري براي انتخابات در كشور برگزار شد و با وجود آنكه رقابت كانديداها به شكلي بود كه در سخنانشان گاهي از مرزها عبور كردند، اما انتخابات بدون هر گونه مشكل و در اوج دموكراسي و مردم سالاري برگزار شد.
وي تصريح كرد: ما به پشتوانه ي اين مردم و با اتكا به نيروهاي مسلح از هيچ قدرتي در دنيا كمترين هراسي نداريم و چنانچه تصميم به ساخت موشك و يا آزمايش موشك بگيريم برايمان اهميت ندارد كه چه كسي مخالف و چه كسي موافق است.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران هم در اين مراسم با بيان اينكه حضور پرشور مردم در انتخابات باعث مأيوس شدن دشمنان شد، سوم خرداد را روزي به ياد ماندني در تاريخ ايران دانست و گفت: صدام گفته بود كه اگر ايران بتواند خرمشهر را بازپس گيرد، من كليد بصره را به آنها خواهم داد.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي افزود: سوم خرداد و سالگرد فتح خرمشهر روزي به ياد ماندني است كه در تاريخ انقلاب ماندگار شد و دوست و دشمن پيروزي ملت ايران در فتح خرمشهر را تحسين كردند.
وي افزود: سوم خرداد روز مقاومت، ايثار و فداكاري بود و به فرموده ي امام راحل فتح خرمشهر فتح خاك نبود بلكه فتح عقيدتي و فتح ارزش هاي اسلامي بود.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزاد سازي خرمشهر قله ي افتخارات ملت ايران در دفاع مقدس است/ عمليات بيت المقدس و فتح خرمشهر نقطه ي عطفي در تاريخ انقلاب است/ فتح خرمشهر قدرت دفاعي و نظامي ملت ايران را به رخ جهان كشاند / شهدا و جانبازان نماد مقاومت و پيروزي ملت ايران هستند / ايران به پشتو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..