تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شگفت انگیزترین و شفاف ترین قورباغه دنیا! +عکس

دانشمندان قورباغه‌ شیشه‌ای یافته‌اند که می‌توان از میان قفسه سینه، تپیدن قلبش را مشاهده کرد.


به گزارش ایسنا، این موجود که در زمین‌های پست اکوادور و در قلب آمازون کشف شده، دارای نقاط سبزرنگی در قسمت پشت و همچنین قلب کاملا مرئی است. غشای شفافی اندام‌های این قورباغه را احاطه کرده است.

در حالی که این قورباغه نخستین موجود شفاف روی زمین نیست، دانشمندان دانشگاه San Francisco de Quito در اکوادور بر این باورند نشانه‌های پوستی و رفتار تولیدمثل غیرمعمولش آن را از مابقی موجودات شفاف متمایز می‌کند.

تیم علمی این قورباغه تازه کشف شده را در گونه Hyalinobatrachium قرار داد زیرا با قورباغه‌های حاضر در این گونه وجه تشابهات زیادی است.

تمامی موجودات این گونه دارای بدن کاملا شفافی هستند و این بدین معناست که در نمای شکمی اندام‌های آن‌ها قابل رویت است؛ با این حال قلب همه آن‌ها از روی پوست بدنشان قابل مشاهده نیست.

رفتار تولید مثل این قورباغه‌های حاضر در این گونه غیرمعمول است زیرا گونه‌های نر از مجموعه تخم‌ها نگهداری می‌کنند. با این حال قورباغه جدید دارای نقاط سبز تیره بر روی بدنش و رفتارهای تولیدمثل خاص خودش است.

محققان هشدار داده‌اند حیات این موجود در خطر است و استخراج نفت و سایر فعالیت انسانی زیستگاه آن را تهدید می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شگفت انگیزترین و شفاف ترین قورباغه دنیا! +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..