تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می‌کند

کارشناس مسئول توانمندسازی معلولین بهزیستی خراسان‌جنوبی از اهمیت تغذیه در سلامت شنوایی خبرداد و گفت: مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می‌کند.

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه رزاقی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می‌کنند، زیرا این ماده معدنی در تشکیل بافتهای همبند و استخوانها موثر است.

وی افزود: منابع غنی حاوی منگنز  شامل سیب ، زردآلو ، آووکادو ، لوبیا ، آناناس ، توت، کشمش ، کرفس و حبوبات است.

کارشناس مسئول توانمندسازی معلولین بهزیستی خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه غذاهای غنی از ویتامین D نیز به بهبود شنوایی کمک می‌کنند، ادامه داد: ویتامین D مسئول جذب کلسیم در بدن است که خود این ماده برای داشتن استخوانهای محکم ضروری است.

رازقی اضافه کرد: استخوانچه‌های گوش و محفظه استخوانی که ساختمان گوش در آن قرار دارد در شنوایی سهیم هستند.

وی تصریح کرد: منابع ویتامین D شامل ماهی‌های روغنی مانند سالمون، قزل‌آلا، ماهی تن، جگر و زرده تخم مرغ است. قرار گرفتن به مدت چند دقیقه در مجاورت نور خورشید نیز می‌تواند ویتامین D را تأمین کند.

رازقی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین C ، ویتامین E و منیزیم نیز در این راستا موثرند، گفت: میوه‌ها و سبزیجات تازه مانند کلم بروکلی، فلفل سبز و فلفل قرمز، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکلی نیز سزشار از این ویتامین ها هستند. همچنین منابع منیزیم شامل فرآورده‌های لبنی، گوشت، ماهی، ماکیان، سبزیجات سبز و حبوبات است.

وی با اشاره به اهمیت تامین منابع ویتامین B12 اضافه کرد: منابع ویتامین B12 شامل گوشتهای قرمز ، جگر ، مرغ، ماهی ، فرآورده های لبنی و تخم مرغ است.

کارشناس مسئول توانمندسازی معلولین بهزیستی استان بیان کرد: مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین A همراه با ویتامینهای C و E و منیزیم برای جلوگیری از تشکیل رادیکالهای آزادی که در هنگام تشکیل صدا به وجود می‌آیند مفید است.

رازقی تاکید کرد: تحقیقات اخیر نشان داده‌اند قرار گرفتن در معرض صدای زیاد جریان خون را به سمت گوش داخلی کاهش می‌دهد و ویتامینها و مواد معدنی ذکر شده، رادیکالهای آزاد را جمع آوری کرده و از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: منابع گیاهی ویتامین A شامل سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره یا زرد و میوه‌های زرد رنگ، کلم بروکلی، کدو حلوایی، اسفناج، شلغم، هویج، گل کلم، سیب زمینی، کدو و زرد آلو و منابع حیوانی آن  شامل جگر ، شیر ، کره ، پنیر و تخم مرغ کامل است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذایی غنی از منگنز به شنیدن بهتر کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..