تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عواملی که در ایجاد سرطان موثرند

به گزارش افکارنیوز،

رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان گفت:  سرطان گروهی از بیماری‌ها را شامل می‌شود که با رشد کنترل نشده و گسترش غیر طبیعی سلول‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: سرطان توسط عوامل مختلف خارجی و داخلی به‌وجود می‌آید. عوامل خارجی شامل استعمال دخانیات، مواد شیمیایی، پرتوتابی و عوامل عفونی می‌شود.

ملایری، عوامل داخلی موثر در ایجاد سرطان را جهش‌های ژنی، هورمون‌ها، شرایط ایمنی و جهش‌هایی که در جریان متابولیسم روی می‌دهند، دانست.

این فوق تخصص خون و سرطان، غربالگری را وسیله‌ای برای تشخیص زودرس بیماری در بدن افراد بدونه نشانه دانست و گفت: هدف غربالگری کاهش میزان گسترش بیماری و مرگ و میر ناشی از آن است. آزمون‌ها، بررسی‌ها و شیوه‌های غربالگری معمولاً دارای ارزش تشخیصی نیستند ولی در عوض بیانگر آن هستند که یک سرطان ممکن است وجود داشته باشد.

وی افزود: تشخیص هنگامی داده می‌شود که بیوپسی و تایید پاتولوژیک صورت گرفته باشد. در معاینات فیزیکی که برای غربالگری انجام می شود، پزشک به دنبال هرچیز غیر معمول و لمس نمودن توده یا غده در حال رشد است. آزمایشات غربالگری به خصوص مانند تست‌های آزمایشگاهی ، عکسبرداری با اشعه X یا دیگر روش‌ها، معمولا به طور عادی فقط برای چند نوع سرطان خاص به کار می روند.

ملایری در خصوص انجام غربالگری برای سرطان پستان گفت: معاینه پستان توسط خود شخص، معاینه بالینی پستان توسط پزشک، سونوگرافی و ماموگرافی به عنوان روش‌های غربالگری مفید مورد قبول قرار گرفته اند.

این فوق تخصص آنکولوژی اضافه کرد: ثابت شده که غربالگری سرطان پستان، خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد و در سالهای اخیر توصیه می‌شود که زنان با ریسک بالا که در دهه چهارم عمر یا بالاتر قرار دارند یک برنامه ماموگرافی منظم یکبار در سال داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عواملی که در ایجاد سرطان موثرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..