تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیست و نهمین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی اسپانیا/وداع باشکوه «لوییس انریکه»

به گزارش ایرنا، دیدار پایانی جام حذفی باشگاه های اسپانیا موسوم به «کوپا دل ری» در ورزشگاه «ویسنت کالدرون» شهر مادرید برگزار شد و آبی و اناری پوشان بارسلونا با برتری سه بر یک مقابل آلاوس به عنوان قهرمانی دست یافتند تا برای بیست و نهمین مرتبه این جام را از آن خود کنند.
دیدار نهایی جام حذفی اسپانیا، آخرین رقابتی بود که در ورزشگاه «ویسنت کالدرون» برگزار شد، چراکه این ورزشگاه قدیمی بزودی تخریب خواهد شد.
این بازی از سوی هر دو تیم با احتیاط آغاز شد و آلاوس با اتکاء به جنگندگی بازیکنانش که در برخی اوقات با خشونت همراه می شد، بازیکنان تکنیکی بارسلونا را تحت فشار قرار داد.
در دقیقه دهم «خاویر ماسکرانو» آرژانتینی پس از برخورد با مهاجم آلاوس از ناحیه سر دچار شکستگی شد و نتوانست بازی را ادامه دهد تا «آندره گومز» وارد میدان شود.
در حالی که بازیکنان آلاوس با خشونت فراوان بازی را دنبال می کردند، در دقیقه 29 ضربه «ایبای گومز» مهاجم این تیم به دیرک دروازه بارسلونا برخورد و خط دروازه را طی کرد و با بدشانسی تمام، تبدیل به گل نشد.
در دقیقه 31 و در حالی که روند بارسلونا دچار خلل شده بود، «لیونل مسی» پس از همکاری با «نیمار» و ضربه ای تماشایی گل نخست این دیدار به ثمر رساند.
تنها 2 دقیقه پس از آن تیم آلاوس صاحب ضربه ایستگاهی شد که «تئو هرناندز» ستاره فرانسوی این روزهای فوتبال اسپانیا با شوتی غیر قابل مهار گل تساوی را به ثمر رساند.
این بازیکن خوش آتیه فرانسوی که هفته گذشته با عقد قراردادی به رئال مادرید پیوسته است، فصل آینده در جمع کهشکانی ها حضور خواهد داشت.
در دقیقه 45 همکاری عالی بازیکنان بارسلونا که با حرکت مسی آغاز شد توپ را به «نیمار» رساند تا این مهاجم برزیلی به راحتی گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
با این اوصاف «نیمار» به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در سه فینال متوالی جام حذفی اسپانیا موفق به گلزنی شده است. پیش از این «فرانس پوشکاش» ستاره مجارستانی سال‌های دور رئال مادرید موفق شده بود طی سال های 1960 الی 1962 در سه فینال متوالی این رقابت گلزنی کند.
در ادامه و پیش از پایان نیمه نخست «لیونل مسی» سه مدافع حریف را از پیش روی برداشت و پس طلایی او به «پاکو آلکاسر» رسید تا این مهاجم زننده گل سوم کاتالان‌ها باشد.
در نیمه دوم بازیکنان باتجربه بارسلونا به خوبی با حفظ توپ و آرام کردن بازی از اندوخته خود محافظت کردند و از سوی دیگر نفرات آلاوس نیز توانی برای رسیدن به گل نداشتند.
در نهایت سوت داور به نشان پایان بازی و برتری بارسلونا به صدا درآمد تا کاتالان های پرافتخار، جام دیگری را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.
همچنین «لوییس انریکه» که برای آخرین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت بارسلونا نشست، وداع باشکوهی با این تیم داشت.
قرار است، «ارنستو والورده» به عنوان سرمربی جدید بارسلونا معرفی شده و کار خود را آغاز کند.
با این اوصاف بارسلونا تعداد قهرمانی های خود در کوپا دل ری را به عدد 29 رساند تا همچنان پرافتخارترین تیم این رویداد باشد و آلاوس نیز در حسرت نخستین قهرمانی خود باقی ماند.
ورزشی**3783*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
خبرنگار: امیر میرزاییان

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیست و نهمین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی اسپانیا/وداع باشکوه «لوییس انریکه»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..