تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش 50 درصدی صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان

به گزارش افکارنیوز،

تنها در ماه آوریل گذشته صدور ویزاهای غیر مهاجرتی برای شهروندان 7 کشور مسلمان از جمله ایران 50 درصد کاهش یافته است.

در آوریل گذشته شهروندان 7 کشور مسلمان – ایران، عراق، سودان، سومالی، یمن، لیبی و سوریه – در مجموع 2800 مورد ویزای غیر مهاجرتی از آمریکا دریافت کرده اند، در حالی که میانگین ماهانه صدور ویزا برای شهروندان این کشورها در سال 2016 بیش از 5700 مورد بوده است. در سال های 2015 و 2014 نیز شهروندان این کشورها به طور میانگین ماهانه 6 هزار ویزای آمریکا دریافت کرده بودند.

همچنین بر اساس آمارها صدور ویزاهای غیر مهاجرتی برای شهروندان 50 کشور مسلمان در دوره دولت دونالد ترامپ بیش از 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

وب سایت پولیتیکو گزارش کرده صدور ویزای غیر مهاجرتی برای شهروندان 22 کشور عربی در طول مدت دولت ترامپ نزدیک به 30 درصد در مقایسه با میانگین ماهانه سال 2016، کاهش یافته است.

دونالد ترامپ در یکی از نخستین تصمیمات و فرمان های اجرایی خود در 27 ژانویه سال جاری، شهروندان 7 کشور مسلمان از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع موقت کرد. این فرمان از سوی دادگاه های آمریکا به چالش کشیده و لغو شد ولی رییس جمهور آمریکا کمتر از 1 ماه دیگر با صدور فرمانی جدید با بیرون کشیدن کشور عراق از لیست ممنوعیت، محدودیت های وضع شده علیه 6 کشور مسلمان از جمله ایران را تثبیت کرد.

این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ نیز با صدور احکام قضات فدرال لغو شد و در نهایت یک دادگاه تجدید نظر روز گذشته با تایید حکم قضات فدرال، بر ادامه لغو فرمان ضد مهاجرتی ترامپ مهر تایید گذاشت.

"جف سشنز" وزیر دادگستری کابینه ترامپ در واکنش به این حکم دادگاه گفته است باید این پرونده به دیوان عالی آمریکا برود.

با وجود لغو فرمان ضد مهاجرتی ترامپ از سوی دادگاه های آمریکا، اما شواهد و آمارها حاکی از کاهش قابل ملاحظه صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای اسلامی به ویژه برای 7 کشور موضوع ممنوعیت های فرمان ضد مهاجرتی ترامپ است.

همچنین آمار خبرگزاری رویترز نشان می دهد در کنار کاهش 50 درصدی صدور ویزا برای شهروندان 7 کشور مسلمان، در ماه آوریل گذشته آمار صدور ویزای آمریکا برای همه کشورها شاهد کاهش 15 درصدی در مقایسه با میانگین ماهانه صدور ویزا در سال 2016 بوده است.

همچنین آمار ماه مارس وزارت امور خارجه آمریکا حاکی از کاهش 40 درصدی صدور ویزای آمریکا برای شهروندان 7 کشور مسلمان – ایران، عراق، سومالی، سودان، لیبی، سوریه و یمن – در ماه مارس امسال در مقایسه با میانگین ماهانه سال 2016 بوده است.

این کاهش آمارمی تواند دو دلیل عمده داشته باشد:

1- بی انگیزگی و دلسردی شهروندان این کشورها – 7 کشور مسلمان-  از درخواست دریافت ویزای آمریکا

2- سخت گیری ماموران دولت آمریکا در صدور ویزا برای شهروندان کشورهای اسلامی به ویژه شهروندان 7 کشور موضوع فرمان ضد مهاجرتی ترامپ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش 50 درصدی صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..