تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر این سلول از بین برود، موهایتان را از دست می دهید

به گزارش افکارنیوز،

محققان دانشگاه کالیفرنیا در آزمایش بر روی موش ها دریافتند سلول های T تنظیمی (Tregs) موجب تحریک سلول های بنیادی پوست در رشد مو می شوند. Tregs نوعی سلول ایمنی هستند که به کنترل التهاب کمک می کنند.

تیم تحقیق دریافت اگر Tregs از بین رود، سلول های بنیادی قادر به بازتولید فولیکول های مو نخواهند بود.

دکتر مایکل روزنبلوم، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فولیکول های مو به طورمداوم بازیافت می شوند: زمانیکه یک تار مو می افتد، کل فولیکول مو مجددا به وضعیت رشد برمی گردد.»

وی در ادامه می افزاید: «این باور وجود دارد که این فرآیند کاملا وابسته به سلول بنیادی است، اما وجود Tregs هم ضروری  است. اگر این یک نوع سلول ایمنی از بین رود، مو رشد نمی کند.»

این یافته ها نشان می دهد نقص و عیب در Tregs می تواند منجر به «آلوپسی آره آتا» شود که یک اختلال خودایمنی شایع است  که منجر به از دست دادن موها شده و در بروز طاسی هم نقش دارد.

حال محققان قصد دارند این آزمایش را بر روی انسان انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر این سلول از بین برود، موهایتان را از دست می دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..