تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ: صدها میلیارد دلار سرمایه را از خاورمیانه به آمریکا بازگرداندیم

به گزارش ایرنا، ترامپ هفته گذشته در نخستین سفر خارجی خود، به عربستان سعودی رفته و پس از دیدار با مقام های این کشور، قراردادی تسلیحاتی به ارزش در مجموع 110 میلیارد دلار امضا کرده بود که بخشی از آن شامل فروش تسلیحات تهاجمی همچون بمب های هدایت شونده هوشمند است.
این در حالی است که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین این کشور سال گذشته میلادی به علت آنچه که نگرانی های مرتبط با جنگ یمن عنوان شد، برنامه فروش این نوع تسلیحات به ریاض را متوقف کرده بود.
اکنون هم گروهی از نمایندگان مجالس آمریکا در تلاش برای لغو بخش هایی از این قرارداد هنگفت تسلیحاتی هستند که می تواند در یک بازه همکاری 10 ساله به ارزشی بالغ بر 350 میلیارد دلار برسد.
برای نمونه «راند پال» عضو سنای آمریکا روز پنجشنبه در همین رابطه با هشدار نسبت به عواقب این قرارداد تسلیحاتی گفته بود : باید با توجه به سابقه حمایت عربستان سعودی از تروریسم و با در نظر گرفتن کارنامه بد حقوق بشری ریاض و به کارگیری تدابیر جنگی نامطمئن در یمن، به دقت این موضوع را مورد بررسی قرار داد که آیا فروش میلیاردها دلار تسلیحات به آنها در راستای منافع امنیت ملی ما قرار دارد یا نه.
رئیس جمهوری آمریکا اما که به نظر می رسد بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد را از جمله مهم ترین ماموریت های خود دانسته و دیگر سیاست ها را بر محور آن قرار داده است، در نخستین سفر خود به ریاض قراردادی چنین هنگفت را امضا کرد که به تعبیر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، چیزی جز بهره کشی از طرف سعودی نیست.
از جمله دیگر اقدامات بحث برانگیز ترامپ در ماه های گذشته که به حرکت در همین مسیر تعبیر شده است، می توان به تلاش هایی برای قانون زدایی و کاهش نقش نظارتی دولت در اقتصاد، دستور ادامه پروژه های جنجالی خطوط نفتی، بررسی مجدد پیمان های تجاری بین المللی و حذف بسیاری از محدودیت های محیط زیستی اشاره کرد.
شبس ** 9386 **3404** مترجم : مهران معینی جم**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ: صدها میلیارد دلار سرمایه را از خاورمیانه به آمریکا بازگرداندیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..