تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متن دعای روز اول ماه رمضان ۹۶ همراه با ترجمه و تفسیر

ماه رمضان یکی از ماههای مهم در تقویم سال قمری است که در آن به جهت فضیلت شب های قدر، مومنین و مومنان زیادی در آن برای رسیدن به رستگاری دنیا و آخرت با معبود خویش راز و نیاز می کنند. یکی از کارهای مستحب در ماه رمضان خواندن ادعیه روزهای ماه رمضان است که ما در این مقاله از پورتال وهاران برای شما عزیزان، دعاهای مخصوص روزهای ماه رمضان ۹۶ را گردآوری کرده ایم که این دعاها با ترجمه و تفسیر هستند. از شما بزرگواران التماس دعا داریم. با ما همراه باشید.

متن دعای روز اول ماه رمضان ۹۶

متن، ترجمه و تفسیر دعای روز اول ماه رمضان به شرح زیر است:

اَللّهُمَّ اجْعَلْ صِیامى فیهِ صِیامَ الصّاَّئِمینَ وَقِیامى فیهِ

خدایا قرار ده روزه‌ام را در این ماه روزه روزه‌داران واقعى و شب‌زنده‌داریم را

قیامَ الْقاَّئِمینَ وَنَبِّهْنى فیهِ عَنْ نَوْمَهِ الْغافِلینَ وَهَبْ لى جُرْمى فیهِ

نیز همانند شب‌زنده‌داران و بیدارم کن در آن از خواب بی‌خبران و جنایتم را بر من ببخش

یا اِلهَ الْعالَمینَ وَاعْفُ عَنّى یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ

اى معبود جهانیان و درگذر از من اى درگذرنده از جنایتکاران.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان 96 همراه با ترجمه و تفسیر

تفسیر آیت‌الله احمدی فقیه یزدی از دعای روز اول ماه رمضان :

در دعای روز نخست ماه، بنده از خداوند متعال می‌خواهد تا روزه‌اش را همانند روزه‌داران قرار دهد، منظور از روزه داران کسانی هستند که تمامی اعمالشان مورد قبول درگاه حق قرار گرفته است. در واقع بنده غیر مستقیم خواهان پذیرفتن اعمالش است و چون از عبارت اجعل (قرار ده) استفاده شده به این معناست که این یک مقام در نزد خداست. مقامی که در آن کسانی هستند که خدا نماز و روزه آنها را پذیرفته است. در ادامه بنده از خداوند می‌خواهد که وی را از خواب غفلت بیدار کند، خوابی که باعث دوری بنده از خدا شده است و در پایان بنده می‌خواهد که در روز نخست بخشیده شود تا بتواند در ادامه ماه مراتب عرفانی را طی کند.

همچنین بخوانید:  اس ام اس تبریک مبعث پیامبر 96 / متن تبریک بعثت پیامبر 96

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متن دعای روز اول ماه رمضان ۹۶ همراه با ترجمه و تفسیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..