تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موج بازنشستگی در آموزش‌وپرورش

موج بازنشستگی در آموزش‌وپرورش

به گزارش بی‌باک نیوز، مهدی نوید ادهم در خصوص اجرای سند تحول بنیادین و شتاب اجرای آن اظهار کرد: آموزش و پرورش از پایه اول دبستان تا دوره دبیرستان، برای روخوانی، روان‌خوانی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی برنامه‌هایی در قالب متون درسی و فعالیت‌های فوق برنامه دارد.

وی افزود: مصمم هستیم سند تحول بنیادین بیش از گذشته در دستور کار قرار بگیرد چرا که تنها سند حاکم در آموزش و پرورش است و پیام اصلی آن قرآن است همچنین دستیابی به مراحلی از حیات طیبه از افتخارات و اهداف سند تحول بنیادین است که امیدواریم زمینه تحقق آن در فعالیت‌های قرآنی و سایر برنامه‌های آموزش و پرورش فراهم شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحث حذف درس قرآن در مدارس مطرح نیست و به هیچ وجه این قضیه صحت ندارد، در جدول برنامه‌های درسی تغییراتی ایجاد کردیم به گونه‌ای که دانش آموزان در 6 سال دوره ابتدایی 27 ساعت، در دوره متوسطه و رشته‌های علوم انسانی و علوم تجربی 46 ساعت و در رشته علوم انسانی 50 ساعت آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.

نویدادهم در پاسخ به این پرسش که آیا مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر معلمی که به آموزش و پرورش وارد می‌شود باید از خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان باشد؟ تصریح کرد: بله؛ چنین است و در چند سال آینده تعداد قابل توجهی از معلمان بازنشسته خواهند شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان تأمین آنها را ندارد و نیاز است به طریقی این کسری را جبران کنیم اما باید به کمیت و کیفیت در بحث تأمین نیرو توجه داشته باشیم و در این زمینه نیاز است تا سیاست‌گذاران و مسئولان دولت و مجلس به ما کمک کنند تا مشکل به گونه‌ای حل شود که نیروهای کیفی وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته حرکت دانشگاه فرهنگیان رو به کمال بوده و برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌اند از جمله تغییر و اصلاح برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان و اگر قرار است این دانشگاه پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش به تأمین نیروی انسانی باشد باید از آن حمایت جدی کرد.
 


منبع: تسنیم

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موج بازنشستگی در آموزش‌وپرورش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..