تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند منطقه در ایران زمینه اکوتوریسم را دارد؟

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 280 منطقه در کشور داریم که زمینه واقعی #اکوتوریسم و #گردشگری پایدار را دارا هستند.

فرهاد دبیری در مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی و گردشگری پایدار افزود: برای حفاظت از تنوع زیستی به سال 92 بر می گردیم که این موضوع در سه کنفرانس جهانی زیست محیطی عنوان شد و در آن کنفرانس دو سند لازم الاجرا برای تنوع زیستی به تصویب رسید که قریب به اتفاق کشورهای دنیا عضو این معاهده هستند.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت تنوع زیستی و رویکرد جهان به آن، سازمان ملل دهه تنوع زیستی را اعلام کرد که در این دهه کشورها به نوعی ملزم هستند که سه محور و هدف کنوانسیون را استفاده پایدار از تنوع زیستی را داشته باشند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: به همین منظور روز تنوع زیستی در 22 می مصادف با اول خرداد ماه نامگذاری شد و همه ساله به دنبال این واژه تنوع زیستی یک ویژگی و صفت دیگری عنوان می شود که سازمان ملل برای سال 2017 واژه گردشگری پایدار را در کنار روز تنوع زیستی نامگذاری کرده است.

وی افزود: کشور ما در عین حال که جزو بیست کشور تنوع زیستی دنیاست به همان اندازه نیز مشکلاتی از لحاظ حفاظت تنوع زیستی دارد و از طرف دیگر به دلیل محدودیت ها در حوزه گردشگری متاسفانه در کشور ما هنوز زیرساخت ها مشخص نیست، ولی رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم به سمت گردشگری خواهد بود.

دبیری گفت: در حال حاضر 280 منطقه در کشور داریم که در زمینه اکوتوریسم و گردشگری پایدار شرایط برای آن مهیاست و ما باید مفهوم اکوتوریسم را در بحث گردشگری به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای تضمین پایداری خودش زمینه مشارکت سازمان های مردم نهاد و بهره برداری از این مناطق را فراهم کرده و مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته است به عنوان مثال می توان به گردشگری در منطقه حفاظت شده روچو و پارک ملی خِبر در کرمان اشاره کرد که این موضوع منجر به یک تفاهم نامه با بخش خصوصی شده و به صورت نمونه و آزمایشی زمینه مناسبی برای گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در این منطقه فراهم خواهد کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری صدا و سیما » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند منطقه در ایران زمینه اکوتوریسم را دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..