تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکل به اختلاف نظرهای شدید با ترامپ اعتراف کرد

 به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا  مرکل"، صدر اعظم آلمان بعد از اتمام نشست دو روزه سران جی هفت در ایتالیا به اظهار نظر در این باره پرداخته و بخصوص از شکست این نشست در مسئله آب و هوا به دلیل اختلافات با ترامپ سخن گفت.

وی درمجموع بحث ها درباره این مسئله در نشست هفت کشور صنعتی دنیا در ایتالیا را بسیار نارضایت بخش ارزیابی کرده و گفت: هیچ گونه علامت و نشانه ای تا به حال مبنی بر این وجود ندارد که آیا آمریکا می خواهد به توافق پاریس پایبند باشد. اما دیگر کشورها اعلام کرده اند که همچنان می خواهند اهداف این توافق را دنبال کنند.

مرکل تاکید کرد به دلیل مخالفت آمریکا در زمینه حمایت از توافق پاریس هیچ گونه اتفاق نظری در این باره وجود نداشت.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که هفته آینده در این باره تصمیم خواهد گرفت. ترامپ تهدید کرده است که از این توافق بین المللی به منظور کاهش گازهای گلخانه ای خارج می شود.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که ما در نشست جی هفت آشکارا به اختلاف نظرها اشاره کردیم. وی با اشاره به توافق بقیه اعضای جی هفت در این مسئله به این ترتیب به انزوای روزافزون بین المللی آمریکا در این راستا اشاره کرد.

مرکل تاکید کرد که این توافق پاریس مثل هر قرارداد دیگری نیست بلکه یک قرارداد کلیدی برای شکل دهی به روند جهانی سازی است.

صدر اعظم آلمان در عین حال توافق کشورهای جی هفت در مسائل تجاری را در حد معقول ارزیابی کرد. وی البته گفت که در نشست دو روزه هفت کشور صنعتی دنیا در یک گفتگو با ترامپ درگیری ها و اختلافات بسیار شدیدی در این باره وجود داشته است. اما ما در اینجا یک راه حل عاقلانه پیدا کردیم.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که ما مشترکا بازارهای خود را باز نگه داشته و علیه اقتصاد حمایتی مبارزه کرده و هم زمان شرایطی را فراهم می کنیم که با شیوه های تجارت ناعادلانه مقابله شود.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که از توافقات تجاری چند جانبه خارج می شود.

مرکل در این باره گفت: مهم این بود که جی هفت بر اهمیت یک سیستم تجاری چند جانبه مشترک تاکید کرده است. وی این را به عنوان یک موفقیت برای این نشست ارزیابی کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین به سیاست پناهندگان و بحث ها در این باره در نشست جی هفت پرداخته و ضمن ابراز تاسف در این باره که این مسئله بر طبق خواست و تمایل میزبان(ایتالیا) مورد توافق قرار نگرفت البته توافق نهایی در این باره را معقول ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت: متن این توافق نشان می دهد که پناهندگان دقیقا مانند دیگران از حقوق بشر برخوردارند و طبیعتا ما باید از مرزهای خود حمایت کنیم. همچنین از این مسئله حمایت شد که ما طبیعتا باید در عین حال که علایق و حقوق این انسان ها را جدی می گیریم با مهاجرت های غیر قانونی مقابله کنیم. مرکل در عین حال بر این مسئله تاکید کرد که ایتالیا به عنوان میزبان جی هفت خواسته های بیشتری داشت که ما در صورت امکان از آن هم حمایت می کنیم.

تصمیم ایتالیا برای دستیابی به یک توافق مشترک برای اتخاذ یک برنامه مهاجرت منظم نیز به دلیل مخالفت های ترامپ شکست خورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکل به اختلاف نظرهای شدید با ترامپ اعتراف کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..