تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید از مصرف سفیده تخم مرغ به تنهایی پرهیز شود؟

به گزارش افکارنیوز،

احتمالا شما نیز همانند بسیاری دیگر از افراد این کار را انجام می دادید چون هشدارهایی را از بالاتر میزان کلسترول تان دریافت می کردید. زمانی که دانشمندان دریافتند، افزایش کلسترول خون به گرفتگی عروق و بیماری های قلبی می انجامند، روند حذف زرده تخم مرغ از رژیم غذایی افراد با افزایش بیشتری همراه شد.

البته در زرده تخم مرغ علی رغم کلسترول، آب، پروتئین و مقادیری ویتامین نیز وجود دارد. در بسیاری از مواد غذایی همچون بیسکوئیت هایی که ادعا می شود بدون کلسترول هستند، زرده تخم مرغ با طعم دهنده ها و رنگ های طبیعی، سبزیجات و «مالتودکسترین» و بسیاری از افزودنی های دیگر همراه شده.

اما دلیل بسیار محکمی وجود دارد که سبب می شود، دیگر از مصرف زرده تخم مرغ هراسی نداشته باشید. دانشمندان اخیرا از رژیم های محتوی کلسترول نیز دفاع می کنند چرا که دریافته اند مصرف کلسترول، هیچ تاثیری بر روند سوخت و ساز ندارد. این دقیقا بدان معناست که خوردن غذایی های که حاوی کلسترول هستند لزوما سبب افزایش سطح کلسترول خون شما نمی شوند.

همچنین توصیه می شود که کلسترول موجود در تخم مرغ که از آن به HDL یاد می شود، نوعی کلسترول مفید برای بدن به شمار می آید که به کاهش حملات قلبی نیز می انجامد.

زرده تخم مرغ متشکل از، چربی های اشباع و غیراشباع شده است. زمانی که پای وضعیت سلامت به میان می آید به این نوع از چربی اهمیت کمی داده می شود. به علاوه زرده تخم مرغ حاوی «ویتامین ای» نیز است؛ همان ویتامینی که بسیاری از مردم آمریکا به کمبود آن مبتلا هستند.

اما اصلی ترین بخش اهمیت زرده تخم مرغ به «کاروتنوئید» موجود در آن باز می گردد. این ماده در برخی از گیاهان همچون برگ گیاهان زرد و چربی های جانوری نیز یافته می شود که تخم مرغ مقادیر فراوانی «کاروتنوئید لوتئین» و «زآگزانتین» را داراست که برای سلامت چشم مفید بوده و از تورم نیز ممانعت می کند.

درست است که «کاروتنوئید» در سایر مواد همچون برخی از میوه ها و سبزیجات دیگر نیز یافت می شود اما در تخم مرغ مقادیر فراوان و قابل ملاحظه ای از آن وجود دارد. لازم است که «کاروتنوئید» به همراه چربی خورده تا به طور کامل جذب بدن شوند و برای رسیدن به این منظور مصرف کامل یک عدد تخم مرغ، ترکیبی از زرده و سفیده آن، کفایت می کند. دو عدد تخم مرغ بزرگ، ۱۴۳ کالری، ۱۳ گرم پروتئین و حدود ۱۰ گرم نیز چربی دارد که بهترین حالت، مصرف کامل آن است.

پژوهش اخیری که در سال گذشته انجام پذیرفت نشان داد افرادی که بر روی سالاد سبزیجات خود، تخم مرغ خام می ریزند، بدن شان ۹ برابر کاروتنوئیدهایی شامل «لوتئین» و «زآگزانتین» موجود در تخم مرغ و «آلفا کاروتن»، «بتاکاروتن» و «لیکوپن» موجود در سبزیجات را بیشتر جذب می کند. مطالعه مشابه دیگر که توسط همان پژوهشگر انجام پذیرفت، از جذب بیشتر «ویتامین ای» نیز خبر می دهد.

آمار بدست آمده از سبک زندگی مردم آمریکا نشان داده، ۸۷ درصد از آنها مقدار توصیه شده سبزیجات روزمره مصرفی را دریافت نمی کنند. «یونگ یون کیم»، نویسنده اصلی پژوهش انجام شده در دپارتمان تغذیه دانشگاه  Purdue مصرف تخم مرغ را کمک بزرگی به این روند نامناسب تغذیه می داند و اشاره می کند: “در سفیده تخم مرغ، هیچ چربی وجود ندارد به همین دلیل نیز، به تنهایی به جذب ترکیبات مفید برای بدن نیز کمک نخواهد کرد.”

بنابراین دفعه بعد که تصمیم به میل کردن تخم مرغ گرفتید، زرده آن را دور نیاندازید. زرده و سفیده را با هم ترکیب کرده و از تاثیرات مفید هر دوی آنها بهره مند شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید از مصرف سفیده تخم مرغ به تنهایی پرهیز شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..