تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با قلیان کشیدن چند پاکت سیگار دود وارد ریه‌ها مى شود؟

با قلیان کشیدن چند پاکت سیگار دود وارد ریه‌ها مى شود؟ شیوع نگران کننده مصرف قلیان بین دخترانخسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به استعمال سیگار و مضرات آن اظهار کرد: طى بررسى‌ها نشان داده شده که با توجه به فرهنگ سازى و اطلاع رسانى‌ها صورت گرفته در ٥ سال گذشته کشیدن سیگار کمى کاهش پیدا کرده است.
 
وى ادامه داد: باید بدانیم که به ازاى هر یک ریال که براى سیگار خرج مى‌کنیم، ٢ تا ٣ برابر هزینه براى درمان افراد سیگارى هزینه مى‌شود که این بار زیادى در زمینه اقتصادى و اجتماعى به جامعه و نظام سلامت تحمیل مى‌کند.  
 
صادق نیت با اشاره به هزینه میلیاردى مصرف سیگار در ایران گفت: گردش مالى سیگار در کشور سالانه ١٠ هزار میلیارد تومان است و ضررهاى مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت و اقتصاد کشور وارد مى‌کند.
 
وى با اشاره به دغدغه مهم روزهاى اخیر وزارت بهداشت در حوزه مواد دخانى تصریح کرد: متاسفانه طى ١٠ سال گذشته مصرف قلیان به خصوص بین نوجوانان و جوانان و در دختران رشده شتابنده‌اى داشته است.
 
رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت شیوع مصرف سیگار در نوجوانان و دختران را نگران کننده عنوان کرد و افزود: مصرف قلیان بین جوانان و نوجوانان احتمال سیگارى شدن آن‌ها را در سال‌هاى آتى افزایش مى‌دهند.
 

وى با بیان اینکه مصرف قلیان معادل کشیدن ١٠٠ نخ یا ٥ پاکت سیگار است، یادآور شد: کسى که قلیان نمى‌کشد، اما در کنار فردى که در حال قلیان کشیدن است مى‌نشیند معادل ٦ تا ١٠ نخ سیگار دود وارد ریه‌هاى او مى‌شود؛ در واقع افرادى که کنار هم مى‌نشینند و قلیان مى‌کشند علاوه بر قلیان، دود نصف پاکت سیگار را نیز استشمام مى کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با قلیان کشیدن چند پاکت سیگار دود وارد ریه‌ها مى شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..