تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گروهی از ستاره شناسان داوطلب آماتور به محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) برای پیدا کردن یک ستاره که ۹۷۰ میلیون سال پیش منفجر شده است کمک کرده‌اند،زمان انفجار این ستاره همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین است.
ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر 


دانشگاه ملی استرالیا به افراد علاقه‌مند به نجوم و رخدادهای فضایی اجازه می‌دهد تا برای جستجوی ستاره‌ها به باشگاه منجمان این دانشگاه بپیوندند و همگام با افراد متخصص در این رشته به کاوش اجرام سماوی بپردازند.
 
کارشناسان در این طرح درصدد اندازه گیری حجم کهکشان و بررسی شتاب رشد آن هستند.
 

ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر 


سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کرده با کمک ۷۰۰ داوطلب شکارچی رصد ابر نواختر آن‌ها موفق به کشف نور دریافتی از انفجار یک ستاره تنها در عرض یک روز شده‌اند و رکورد علمی بی نظیری به ثبت رسیده است.
 
این ابر نواختر حدود ۹۷۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و دارای شکل هندسی منحصربفرد و درخشانی است.
 
این تیم در تلاش برای پیگیری و تخمین عمر ۱۸ ابرنواختر دیگر و انفجار ناشی از آن‌ها با کمک تیم ستاره شناسان آماتور هستند.
 

ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر 


با توجه به حجم بالای ستارگان و قواعد خاص نام گذاری برای آنها، دانشمندان اسم این ابرنواختر را SN ۲۰۱۷ dxh گذاشته‌اند.
 

منجمان از نور ناشی از انفجار ابرنواختر‌ها برای اندازه گیری سرعت رشد کهکشان و نیز شناخت ماده تاریک استفاده می‌کنند. ماده تاریک عامل افزایش حجم کهکشان بوده و اطلاعات بسیار کمی از آن در دست است.

ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر 


رصد ابرنواختر شماره SN ۲۰۱۷ dxh با استفاده از داده‌های دریافتی تلسکوپ SkyMapper که دارای عدسی ۱.۳ متری بوده و در محل دانشگاه ANU قرار دارد با مشارکت داوطلبان بدست آمده است.
 
تلسکوپ SkyMapper، تنها تلسکوپ مستقر در نیمکره جنوبی زمین، برای رصد ابر نواختر‌ها و بررسی رویدادهای نجومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

منبع: gizmodo

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ستاره‌ای که همزمان با عصر دایناسور‌ها در زمین منفجر شد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..