تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استرس نقش مهمی در بروز بیماری های پوستی دارد

به گزارش افکارنیوز،

همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به اینکه استرس در بروز و تشدید بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوستی یکی از عوامل تاثیرگذار مهم تلقی می‌شود، اظهار کرد: ضایعات جوش غرور جوانی و نیز تمایل فرد به دستکاری جوش‌های صورت و بدنش در دوره‌های استرس افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود استرس به تنهایی برای بروز ضایعات جوش غرور جوانی کافی نیست، افزود: اختلالات هورمونی، چرب بودن پوست، دستکاری جوش‌ها و بسیاری عوامل دیگر نیز در این امر دخیل هستند.

وی ادامه داد: در بروز ریزش موی سکه‌ای (ناحیه ای) که در آن موی یک ناحیه از بدن به صورت ناگهانی می‌ریزد و نیز در پیدایش ضایعات آفت داخل دهان نقش استرس و تنش‌های روحی بسیار مهم است.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما با استرس تشدید یافته و یا مزمن و مقاوم به درمان می‌شود یا بیماری پسوریازیس (صدف) که یک در صد جامعه را درگیر کرده و ضایعاتی به صورت زخم‌های کوچک و بزرگ پوسته پوسته و سرخ ایجاد می‌کند با تنش‌های روحی و استرس بد‌تر شده و گسترش پیدا می‌یابد.

مژدهی آذر با بیان اینکه استرس در کنار سایر علل و عوامل تاثیر گذار در بروز و تشدید بیماری‌ها قرار می‌کیرد؛ اظهار کرد: نقش تنش‌های روحی، روانی در بسیاری از بیماری‌های جسمی از جمله فشار خون، آسم، التهاب و زخم معده، سکته‌های قلبی و مغزی روشن است و در مورد بسیاری از مشکلات پوست و مو و مخاط نیز همین ارتباط وجود دارد.

وی یاد آور شد: یکی از راه‌های برخورد با بیماری‌ها داشتن برنامه مشخص برای کاهش تنش‌های روحی و پرهیز از عوامل استرس زای روز مره است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استرس نقش مهمی در بروز بیماری های پوستی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..