تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین روز ماه رمضان چه اتفاقاتی در تاریخ افتاد؟

در روزهای مختلف این ماه عزیز، این میهمانی ارجمند الهی برای بندگان خالصش، وقایع و حوادث اثرگذاری در تاریخ بشر و تاریخ اسلام رخ داده است.

روزهاى مختلف این ماه عزیز، يادآور لحظاتى حساس و پرقدر از تاريخ اسلام و نیز معنویت، عبودیت و اتصال انسان به بارگاه الهی است.

 اتفاقات مهم اولین روز ماه رمضان عبارت است از:

 *ولايتعهدى امام رضا عليه السلام

در 7 رجب سال 200 مامون عباسى نامه‌اى به امام رضا (عليه السلام ) نوشت، و آن بزرگوار را براى ولايت عهدى خويش به مرو فراخواند. مردم هم در روز اول ماه رمضان سال 201 ه‍ با حضرت رضا (عليه‌السلام) به ولايتعهدى بيعت كردند.

*مرگ مروان

*جنگ تبوك

در اول ماه رمضان سال 9 ه‍ جنگ تبوك به وقوع پيوست، اين جنگ را فاضحه نيز مى‌گويند، زيرا منافقين مدينه و كسانى كه قصد كشتن پيامبر (صلى الله عليه و آله ) را در عقبه داشتند در این جنگ رسوا و مفتضح شدند.

*وفات حضرت نفيسه (عليها السلام)

در اين روز در سال 208 ه‍ زاهده عابده حضرت نفيسه خاتون (عليها السلام) دختر حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب (عليهم‌السلام) در مصر وفات كرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین روز ماه رمضان چه اتفاقاتی در تاریخ افتاد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..